ادعای اوکراین درباره نفوذ تا ۳۵ کیلومتری کورسک| ارتش روسیه کنترل مرکز لجستیکی نیو یورک را به دست گرفت

ادعای اوکراین درباره نفوذ تا ۳۵ کیلومتری کورسک| ارتش روسیه کنترل مرکز لجستیکی نیو یورک را به دست گرفت
چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 10:45

ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهایش کنترل "مرکز لجستیکی استراتژیک" در شهر کوچک نیو یورک در شرق اوکراین را به‌عنوان بخشی از پیشروی به سوی مراکز بزرگ جمعیتی در منطقه دونتسک را به دست گرفته‌اند.

العالم- اروپا

ارتش روسیه، عصر سه‌شنبه از پیشروی نیروهایش در مناطقی در شرق اوکراین خبر داد و تصریح کرد که شهر نیو یورک را به تصرف خود درآورده است.

ارتش اوکراین پس از حمله غافلگیرانه برون‌مرزی که در روز ۶ اوت(‌۱۶ مرداد) آغاز شد، همچنان در تلاش برای پیشروی در منطقه کورسک روسیه است، ولی پیشروی اخیر ارتش روسیه و کنترل آن بر نیو یورک نشانگر این است که نیروهای روسی بدون در نظر گرفتن حملات اوکراین، همچنان به پیش‌روی خود در مرز این کشور ادامه می‌دهند و بدون نیاز برای قرار گرفتن در موضع تدافعی، همچنان به راهبرد تهاجمی خود ادامه می‌دهند.

خبرگزاری روسی "تاس" به نقل از بیانیه وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: در نتیجه عملیات گسترده نیروهای ارتش، یک گروه بزرگ از نیروهای دشمن شکست خورد و یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های منطقه تورستک و مرکز مهم لجستیکی نوگورودوسکویه آزاد شد.

مسکو از شهر نیو یورک با نام روسی "نوگورودوسکویه" یاد می‌کند.

بر این اساس، کنترل ارتش روسیه بر شهر نیو یورک، گامی در مسیر پیشروی آن به سوی مراکز مهم در دونتسک، یعنی پوکروفسک و تورتسک است.

ارتش اوکراین سقوط نیو یورک را تایید نکرده، ولی گفته است که درگیری‌های شدیدی در بخش تورتسک از جمله در نیو یورک در جریان است و نیروهای اوکراین در حال "دفع" این حملات هستند و "نبرد ادامه دارد".

همزمان با این پیشروی ارتش روسیه، مقامات اوکراین دستور تخلیه پوکوروفسک را صادر کردند.

در همین حال، "الکساندر سیرسکی" فرمانده کل اوکراین مدعی شده که ارتش این کشور ۹۳ روستا و شهر کوچک در منطقه کورسک روسیه را به تصرف خود درآورده است و ضد حمله در این منطقه به عمق ۲۸ تا ۳۵ کیلومتری خاک روسیه رسیده است، به طوری که ۱۲۶۳ کیلومتر مربع آن تحت کنترل ارتش اوکراین است.

در این میان، وزارت دفاع روسیه از تشکیل سه گروه نظامی جدید برای دفع عملیات اوکراین در مناطق مرزی کورسک، بلگورد و بریانسک خبر داد.

"آندری بلوسف" وزیر دفاع روسیه تصریح کرد ماموریت این گروه‌های نظامی محافظت از شهروندان و خاک روسیه در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین و ابزار تهاجمی خواهد بود.

مشارکت ناتو در عملیات نفوذ اوکراین

آژانس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه کورسک با مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان آماده‌سازی شده بود.

روزنامه روسی "ایزوستیا" به نقل از این بیانیه تصریح کرد:‌ واحدهایی که در این عملیات نفوذ شرکت داشتند در مراکز آموزشی در انگلیس و آلمان هماهنگی‌های رزمی را انجام دادند.

پربیننده ترین خبرها