گزارش العالم از حضور میلیونی زائران در راهپیمایی اربعین

پنج‌شنبه 1 شهريور 1403 - 14:23

بنا به گزارش العالم، راهپیمایی میلیونی به مناسبت اربعین امام حسین (علیه السلام) همچنان ادامه دارد.

العالم - عراق

عاشور الکنانی خبرنگار العالم در گذرگاه مرزی شلمچه گزارش داد که جمعیت حاضر در راهپیمایی‌ اربعین امام حسین (علیه السلام) به ویژه در گذرگاه مرزی شلمچه و چزابه بسیار متراکم و پرازدحام است. زائران بسیاری از عراق و ایران برای گرامی‌داشت باشکوه این مراسم در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از ابتدای راهپیمایی اربعین، گذرگاه‌های مرزی شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از کارهای خدماتی و امنیتی بوده است. خدمات‌‌رسانی در دو طرف مرز ایران و عراق به صورت گسترده ادامه دارد، موکب‌ها از زائران با غذا و نوشیدنی پذیرایی می‌کنند.

در زمینه حمل‌ونقل نیز انتقال زائران با پروازهای هوایی، قطار از شهرهای مشهد و تهران و همچنین کشتی انجام می‌شود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که شرایط سخت پیاده‌روی در دمای بالای 50 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی بیش از 60٪ نتوانست عاشقان کربلا اعم از مرد، زن و کودک را از شرکت در این راهپیمایی عظیم منصرف کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: گذرگاه‌های مرزی ایران با عراق شاهد حضور پررنگ رسانه‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای و خبرگزاری‌ها از نقاط مختلف جهان برای پوشش این مناسبت و انتقال مفاهیم انسانی، اجتماعی، سیاسی و آگاهی بخشی آن بود.

یک خانم خبرنگار نیز در مصاحبه با العالم گفت که در این مکان حضور دارد تا شعائر حسینی و اهمیت و دلیل این انقلاب بزرگ و جاودانه را به گوش مردم جهان برساند.

این خبرنگار با اشاره به قتل‌عام فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه، تاکید کرد: پیام امام حسین (علیه السلام) ایستادگی در برابر بی‌عدالتی و حمایت از مردم مظلوم است.

پربیننده ترین خبرها