عطوان تحلیل می‌کند؛

این دو صهیونیست چگونه دنیا را نابود می‌کنند؟

این دو صهیونیست چگونه دنیا را نابود می‌کنند؟
پنج‌شنبه 1 شهريور 1403 - 13:59

عبد الباری عطوان، تحلیل‌گر و سردبیر روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به تحلیل تلاش‌های نتانیاهو و زلنسکی برای کشاندن دنیا به جنگ هسته‌ای می‌پردازد. در این مقاله می‌خوانیم:

العالم - اروپا

فصل مشترک بین دو صهیونیست اسرائیلی یعنی بنیامین نتانیاهو و اوکراینی یعنی ولادیمیر زلنسکی تلاش برای کشاندن آمریکا و ناتو به جنگ نیابتی است؛ نتانیاهو می‌خواهد از خطر بزرگ ایران و متحدانش در خاورمیانه و زلنسکی می‌کوشد از خطر روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین خلاص شود.

اینکه ارتش اوکراین به فرماندهی زلنسکی یکباره در ششم آگوست جاری به منطقه کورسک در خاک روسیه حمله و ادعا می کند 80 روستا را اشغال کرده است و به منظور ترساندن مقامات روسیه و کشاندن آنها به پای میز مذاکره و تن دادن به شروط اوکراین برای پایان جنگ، بیش از 11 پهپاد را وارد حریم هوایی مسکو می کند، اصلا تصادفی نیست.

اهمیت منطقه کورسک در این است که دو سلاح استراتژیک روسیه یعنی بزرگترین نیروگاه هسته‌ای و مولد اصلی برق روسیه و تأسیسات اصلی نفت و گاز این کشور را در خود جای داده است و زلنسکی امیدوار بود که با این روش، رهبران روسیه را به وحشت انداخته و آنها را به سرعت به پای میز مذاکره بکشاند. اما چیزی که اتفاق افتاد، کاملا بر عکس بود و نتیجه‌ای معکوس را نصیب ماجراجویان کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نخستین کسی بود که به نیت اصلی اوکراین اشاره کرد؛ وی در گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد که اوکراین قصد داشت نیروگاه اتمی کورسک را منفجر کند و اگر این اتفاق بیفتد، کی‌یف از صفحه روزگار محو و جرقه جنگ هسته ای زده می‌شود.

دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه هم با اشاره به نقشه‌های مشترک اوکراین و آمریکا درباره افتادن در دام مذاکرات – نظیر مذاکرات دوحه و قاهره در خاورمیانه – هشدار داد و نئونازیها را به ارتکاب فعالیت‌های تروریستی هولناک در ایالت کورسک متهم و تصریح کرد که این انتقامات بی‌پاسخ نمی‌مانند.

ضد حمله روسیه به حمله اوکراین هم سریع و برق‌آسا بود و این کشور با بیش از 75 فروند پهپاد به کی‌یف حمله کرد. ژنرال "میکولا اولیشوک" فرمانده نیروی هوایی اوکراین هم اعتراف کرد که در ضد حمله ارتش روسیه خسارت و تلفات سنگینی به نظامیان اوکراینی وارد شده است و به گفته وزارت دفاع روسیه، در این ضد حمله، بیش از 4180 نظامی اوکراینی کشته شدند و 58 دستگاه تانک و صدها نفربر و سکوی پدافند هوایی منهدم شدند.

نتانیاهو به دنبال راه انداختن جنگ هسته ای با ایران و برادر اوکراینی او، زلنسکی هم دنبال راه انداختن همین جنگ با روسیه است. در این جنگ خاورمیانه و اروپا به کلی نابود می‌شوند و در این میان در آمریکا متأسفانه یک رهبر واقعی پیدا نمی شود چون همگی سرگرم انتخابات ریاست جمهوری هستند و بایدن هم در آستانه بازنشستگی اجباری است؛ چنین شرایطی، می‌تواند مقدمه سوءاستفاده برای کشاندن این کشور به دو جنگ هسته‌ای شود.

روسیه به رهبری پوتین 5580 کلاهک هسته‌ای دارد و همانطور که مدودف، بارها گفته است یک ابرقدرت هسته ای است که شکست نخواهد خورد. این کشور عملا رزمایشهای هسته‌ای خود را آغاز و اعلام کرده است که اقدام آمریکا به تجهیز اوکراین به جنگنده های اف 16 و موشک های دوربردی که بردشان به عمق خاک روسیه می‌رسد، خط قرمز است و با بمب‌های هسته‌ای استراتژیک یا تاکتیکی پاسخ آن را خواهد داد مضافا بر اینکه موشک‌های مافوق صوت این کشور هم ظرف 4 دقیقه به لندن و ظرف 7 دقیقه به مرزهای آمریکا می‌رسند.

امیدواریم سردمداران غرب – اگر واقعا سردمداری وجود داشته باشد – این دو صهیونیست (نتانیاهو و زلنسکی) را مهار کنند قبل از آنکه دنیا به جنگی فراگیر و ویرانگر بکشانند.

پربیننده ترین خبرها