انتقال بیش از 5 میلیون شهرک‌نشین به پناهگاه‌ها بدنبال عملیات حزب‌الله + فیلم

دوشنبه 5 شهريور 1403 - 10:47

بیش از 5 میلیون شهرک‌نشین به دنبال عملیات اربعین دیروز (یکشنبه) حزب‌الله، وارد پناهگاه‌ها شدند و فرودگاه بن گوریون نیز 50 پرواز را لغو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی، گزارش داد که شهرک‌نشینان صهیونیست پس از عملیات حزب‌الله با بیانیه‌های متناقض صادر شده از سوی سطوح امنیتی و نظامی اسرائیل دچار وضعیت سردرگمی شدید شدند.

بنابر این گزارش، علی‌رغم سانسور نظامی خبرها توسط رژیم اشغالگر، خبرها حاکی از آن است که بیش از پنج میلیون اسرائیلی به پناهگاه‌های گوش‌دان، تل‌‌آویو، تمام مناطق شمالی و شهرک‌های مجاور مرز فلسطین اشغالی با لبنان اعم از صفد، نهاريا و حيفا رفتند.

خبرنگار العالم گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که در ساعت 5:15 بامداد دیروز (یکشنبه) عملیات پیشگیرانه در جنوب لبنان انجام داده است. اما حزب الله لبنان ساعاتی بعد ادعای این رژیم را رد کرد.

رژیم صهیونیستی به دنبال حملات اربعین حزب الله که صبح دیروز (شنبه) در پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله صورت گرفت، ابتدا اعلام کرد که یک حادثه خاص رخ داده است. سپس خواستار رفع حالت آماده‌باش شد اما کمی بعد از آن اعلام کرد که وضعیت آماده‌باش به مدت 48 ساعت ادامه خواهد یافت و سپس در سردرگمی آشکار دو ساعت بعد آن را لغو کرد.

دفتر گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که عملیات تا روزها ادامه خواهد داشت، اما پس از دو ساعت همه تصمیمات لغو شد چرا که حزب‌الله رسما پایان عملیات خود را اعلام کرد.

خضر شاهین خاطرنشان کرد که فرودگاه بن گوریون نیز بیش از 50 پرواز را لغو کرده است و رژیم صهیونیستی علی‌رغم اتخاذ تدابیر شدید و گسترده امنیتی در مقابل واکنش حزب‌الله به ترور فؤاد شکر، بازهم در شوک بزرگی به سر می‌برد.

حزب‌الله لبنان، بامداد روز گذشته (یکشنبه) همزمان با اربعین امام حسین (ع) در چارچوب واکنش اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت، که منجر به شهادت فؤاد شکر، از فرماندهان ارشد این جنبش شد، سایت‌ها، پادگان‌ها و گنبد آهنین رژیم اشغالگر را در شمال فلسطین اشغالی با تعداد زیادی موشک و پهپاد هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها