وزیر خارجه ژاپن در تماس با عراقچی: تشدید تنش‌ها به نفع منطقه نیست

وزیر خارجه ژاپن در تماس با عراقچی: تشدید تنش‌ها به نفع منطقه نیست
چهارشنبه 7 شهريور 1403 - 17:26

«کامیکاوا یوکو» وزیر امور خارجه ژاپن با «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

در جریان این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه ژاپن در این تماس نیم ساعته، انتصاب «سید عباس عراقچی» را به سمت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و در ادامه «کامیکا» وزیر امور خارجه ژاپن با ابراز نگرانی جدی نسبت به اوضاع رو به وخامت کنونی در منطقه اظهار داشت که تشدید تنش‌ها به نفع منطقه و یا کل جامعه بین‌المللی نیست.

بر اساس گزارش سفارت ژاپن در تهران، وی افزود که همه تلاش‌ها باید در جهت اجتناب از افزایش تنش‌ها صورت گیرد و همچنین خواستار خویشتنداری از جانب ایران شد.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین در این تماس از ایران خواست تا قویاً از گروه‌هایی از جمله حزب‌الله و انصارالله بخواهد که خویشتنداری کنند.

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران و همچنین شهادت یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است. مقامات جمهوری اسلامی ایران و محور مقامت در منطقه بر لزوم پاسخ به این اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر تأکید کرده‌اند.

در این تماس همچنین ۲ طرف با تأیید اهمیت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه با تداوم ارتباط بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران بر اساس روابط دیرینه و دوستانه بین ۲ کشور موافقت کردند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها