حزب‌الله یگان جاسوسی "8200" رژیم اشغالگر را هدف قرار داد

حزب‌الله یگان جاسوسی
جمعه 9 شهريور 1403 - 08:54

برخی منابع موثق تاکید کردند که رژیم اشغالگر به موفقیت حزب‌الله لبنان در عملیات "روز اربعین" و هدف‌گیری یگان اطلاعاتی 8200 این رژیم در پاسخ به ترور "فواد شکر" اذعان کرده است.

العالم - لبنان

شبکه "المیادین" به نقل از این منابع تصریح کرد دست‌کم 6 فروند پهپاد مقاومت اسلامی لبنان توانست به پدافند هوایی رژیم اسرائیل نفوذ کند که اصابت بسیار دقیق این 6 پهپاد به اهداف‌شان در داخل پایگاه "گلیلوت" واقع در عمق فلسطین اشغالی- نزدیک تل‌آویو تایید شده است.

این منابع تأکید کردند که رژیم اشغالگر پس از عملیات، حلقه امنیتی گسترده‌ای به عمق چندین کیلومتر در اطراف پایگاه ایجاد کرد.

به گفته این منابع، این حلقه امنیتی فشرده برای چندین ساعت ادامه یافت، به طوری‌که از ورود یا نزدیک شدن "نیروهای نظامی و غیرنظامی" به پایگاه جلوگیری شد.

این منابع تاکید کردند: به‌رغم اینکه عملیات "روز اربعین" با سانسور کامل امنیتی، نظامی و رسانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی همراه شده، ولی هیچ شکی برای موفقیت حزب‌الله باقی نمانده است.

"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله، یکشنبه گذشته ساعاتی پس از اجرای عملیات "روز اربعین" اعلام کرد پایگاه گلیلوت وابسته به "یگان 8200" اطلاعات نظامی رژيم اسرائیل در نزدیکی تل‌آویو، مهم‌ترین هدف برای پاسخ به ترور و شهادت شماری از غیرنظامیان در ضاحیه جنوب بیروت بوده است.

یگان ۸۲۰۰ یک سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که مسئولیت شنود الکترونیک و رمزگشایی کد را به‌عهده دارد. نویسندگان حوزه نظامی، یگان ۸۲۰۰ را یگان گردآوری مرکزی جامعه اطلاعاتی و گاهی یگان داخلی شنود الکترونیک اسرائیل می‌نامند که زیرمجموعه اداره اطلاعات نظامی (آمان) است.

براین اساس، هدف دوم این عملیات، پایگاه پدافند هوایی "عین شیمر" در 75 کیلومتری لبنان و 40 کیلومتری تل‌آویو بود.

نصرالله تاکید کرد "شمار قابل توجهی از پهپادها به این دو هدف رسیدند"، در حالی که رژیم اشغالگر این موضوع را مخفی نگه می‌دارد، اما روزهای آتی حقیقت ماجرا را آشکار می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت نتیجه این پنهان‌کاری‌های اسرائیل را پیگیری خواهد کرد، و اگر نتایج عملیات رضایت‌بخش باشد آن را کافی می‌داند اما اگر رضایت‌بخش نباشد حق ادامه پاسخ را برای خود محفوظ خواهد داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها