اظهارات آتشین سرهنگ بازنشسته اردنی درباره کرانه باختری

اظهارات آتشین سرهنگ بازنشسته اردنی درباره کرانه باختری
جمعه 9 شهريور 1403 - 09:54

یک سرهنگ بازنشسته ارتش اردن از کشورش خواست سیاست "صبر استراتژیک" در قبال رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته و برای پایان دادن به جنایات این رژیم در کرانه باختری، تصمیم شفافی برای تعلیق پیمان آشتی با تل‌آویو اتخاذ کند.

العالم- فلسطین اشغالی

"محمد المقابه" در گفت‌وگو با رادیو محلی "حسنی" تصریح کرد که دولت اردن بایستی با مشورت با همه جریان‌های سیاسی کشور، تصمیمی یکپارچه درباره تحولات و اتفاقات اخیر در کرانه باختری و نیز تعلیق پیمان "وادی عربا" با رژیم اشغالگر اتخاذ کند؛ زیرا تجاوزات رژیم اشغالگر به کرانه باختری به معنای نابود کردن آرمان فلسطین است و این به ضرر اردن تمام خواهد شد.

او با بیان اینکه نگاهی استراتژیک در دولت پنهان اردن وجود دارد، گفت: تصمیم ما بسته به کشورهای عربی و آمریکا است و اینکه مردم در حالتی از آرامش و تحت کنترل باقی بمانند و دولت اردن نیز خود را ملزم به اجرای این سیاست می‌داند و امیدوار است که با این کار به مناقشات در این خصوص پایان دهد. وی افزود: تأکید می‌کنم که "نباید درباره این مساله، حسن نیت حتی نسبت به کشورهای عربی داشته باشیم".

این افسر بازنشسته اردنی گفت: "اردن باید تشکیلات خودگردان فلسطین را که نماینده مردم آزاده و شرافتمند فلسطین نیست منحل کند؛ زیرا این تشکیلات به رژیم اشغالگر کمک کرده تا نیروهای مقاومت را در جنین، طولکرم، نور اردوگاه شمس و مناطق دیگر باز داشت و به شهادت برساند. "

محمد المقابه گفت: "فلسطینی‌ها از ناحیه نیروهای تشکیلات خودگردان در امان نیستند پس چگونه ما می‌توانیم از شر آنها در امان باشیم؟ اردن بیشترین توانایی را در مهار و تضعیف این تشکیلات دارد. فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید دست به انتفاضه جدید بزنند و ما باید از آنها حمایت کنیم."

وی افزود : اشغالگران صهیونیست به دنبال ایجاد وضعیت سردرگمی در اردن هستند تا با چانه‌زنی و ایجاد بحران‌ها کشورمان را مجبور به پذیرش راه‌حل‌هایی کنند که به موضوع فلسطین پایان دهد.
وی تاکید کرد: "لزوم برگزاری نشست اضطراری با تمام جریان‌های سیاسی کشور برای اتخاذ تصمیمی در مورد موضوع ادامه صلح با اشغالگران، اگر جواب ندهد حداقل تغییری در صحنه سیاست ما خواهد داشت ."

وی همچنین یاآور شد که: "مناطق C در کرانه باختری، و همچنین مناطق "دره اردن" به این دلیل مورد هدف قرار می‌گیرند که اشغالگران می‌خواهند فلسطینی‌ها را از این مناطق کوچ دهند."

پربیننده ترین خبرها