جنایت فزاینده اشغالگران ناشی از شکست بزرگ آن‌ها در غزه است + فیلم

شنبه 10 شهريور 1403 - 11:30

تحلیلگر فلسطینی گفت: افزایش جنایت‌های اشغالگران در باریکه غزه با شکست بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی مرتبط است، زیرا عملیات مقاومت همچنان در سراسر مناطق این باریکه ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

حمزه البشتاوی، نویسنده سیاسی و تحلیلگر فلسطینی در گفتگو با برنامه «مع الحدث» شبکه خبری العالم اظهار داشت: افزایش جنایت‌های اشغالگران در باریکه غزه با شکست بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی مرتبط است و مقاومت همچنان در میدان فعال و عملیات‌های آن در سراسر این باریکه در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: «جنایات و کشتارهای هولناک، بمباران شهرها، چادرهای آوارگان و پناهگاه‌ها و اردوگاه‌های باریکه غزه منجر به سرکوب مقاومت یا حتی محدود کردن عملکرد آن شد؛ امروز مقاومت همچنان در حال انجام عملیات و فعالیت میدانی در سراسر باریکه غزه است.»

این نویسنده فلسطینی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر خواست قدرت خود را در شمال کرانه باختری به‌ویژه در جنین، طولکرم، نابلس و طوباس به نمایش بگذارد، اما بزرگترین و قریب‌الوقوع‌ترین خطر برای رژیم صهیونیستی تهدید نیروهای مقاومت به بازگشت به سوی انجام عملیات استشهادی است.

وی با اشاره به اقدامات جنایتکارانه اشغالگران و تخریب اردوگاه‌ها از طریق عملیات سیستماتیک، توضیح داد: «تانک‌های D9 از نیروهای هجوم‌آورنده به اردوگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند تا زیرساخت‌ها را تخریب کنند. آن‌ها می‌خواهند شیوه تخریب‌ در باریکه غزه را در سایر مناطق و اردوگاه‌های کرانه باختری نیز اجرا کنند.»

البشتاوی هشدار داد که این اقدامات اشغالگران، عملیات نیروهای قاومت را نه تنها در شمال کرانه باختری، بلکه در جنوب، به ویژه در الخلیل و بیتلحم، افزایش خواهد داد، حتی ممکن است به مرکز رام‌الله، سلفیت و اریحا هم برسد.

وی خاطرنشان کرد: حضور دائمی نیروهای اشغالگر در محورهای فیلادلفیا و نتزاریم باعث می‌شود مردان مقاومت به شکار مستمر نظامیان و خودروهای زرهی آنها بپردازند.

این نویسنده فلسطینی در پایان افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد باقی ماندن نیروهای این رژیم در محور مرزی فیلادلفیا و نتزاریم و خودداری از عقب نشینی از این مناطق صحبت می‌کند تا با وارد کردن فشار در زمینه مبادله اسیران دو طرف، در مرحله اول بیشترین تعداد اسیران زنده خود را از غزه آزاد کند و در مرحله بعدی با شیوه مذاکره برای مذاکره جهت توافق آتش‌بس مذاکرات را طولانی کرده و وقت‌کشی کند.

پربیننده ترین خبرها