بایدن:‌ زمان پایان دادن به جنگ در غزه فرا رسیده است

بایدن:‌ زمان پایان دادن به جنگ در غزه فرا رسیده است
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 05:37

رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز خوش‌بینی درباره دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، اعلام کرد که تمام طرف‌ها بر سر "اصول" برای امضای توافق اتفاق‌نظر دارند.

العالم- آمریکا

"جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا که در حال گذراندن تعطیلات در ایالت دلاور به‌سر می‌برد، گفت:‌ معتقدیم که می‌توانیم توافقی را امضا کنیم. (طرف‌ها) گفتند که بر سر اصول (توافق) اتفاق‌نظر دارند.

او با بیان اینکه "درباره ادامه مذاکرات همچنان خوش‌بین است"، افزود:‌ زمان پایان دادن به این جنگ فرا رسیده است. فکر می‌کنم ما در آستانه امضای توافق هستیم.

این در حالی‌ست که طبق گزارش‌ها، مذاکرات اخیر برای آزادی گروگان‌های صهیونیستی بدون نتیجه مانده و هیئت این رژیم دوحه را ترک کرده است. گفته شده برقراری کریدور "فیلادلفیا" بین مرز غزه و مصر با مخالفت جنبش مقاومت حماس مواجه شده است.

طبق این گزارش، کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی، پنشجنبه گذشته با هشت رای موافق، در برابر یک مخالفت (یوآو گالانت، وزیر جنگ) و یک رای ممتنع (ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی) با نقشه‌هایی که ارتش این رژیم برای ماندن در محور فیلادلفیا، به عنوان بخشی از معامله احتمالی تبادل اسرا مشخص کرد، موافقت نمود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها