دستگیری 47 تن از "علی‌اللهی‌ها" در عراق

دستگیری 47 تن از
دوشنبه 12 شهريور 1403 - 18:04

سازمان امنیت ملی عراق از دستگیری چند تن از عناصر فرقه "علی‌اللهی" در 4 استان این کشور خبر داد.

العالم - عراق

سازمان اطلاعات ملی عراق، امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر پایه اطلاعات تجسسی دقیق و پس از تحقیقات فنی و میدانی گسترده نیرو‌های ما در استان "المثنی" موفق به‌دستگیری ٢٠ تن از عناصر فرقه "قربانیین" از‌ جمله یکی از سرکردگان آنها موسوم به "العارف" شدند. العارف لقب کسانی است که به تبلیغ این فرقه می‌پردازند.

در این بیانیه تصریح شده است: "نیرو‌های امنیتی عراق در استان‌های ذی قار، واسط و می‌سان هم ٢٧ تن از عناصر این فرقه را دستگیر کردند. "

سازمان اطلاعات ملی عراق در بیانیه خود تاکید کرده است که همه این افراد برای اتخاذ تدابیر لازم، به مراجع قانونی تحویل داده شده‌اند.

فرقه "علی‌اللهی" یک فرقه مذهبی است که پیروان آن معتقد به الوهیت حضرت علی علیه‌السلام هستند. پیروان این فرقه معتقد به آیین قربانی (قربانی کردن خود) یا همان خودکشی هستند که در مناسبت‌های مذهبی اجرا می‌شود.

سرویس امنیت ملی عراق در اوایل ژوییه گذشته از نفوذ در فرقه موسوم به (فرقه علی‌اللهی) خبر داده بود. افراد این فرقه افکار و عقاید انحرافی خود را ترویج می‌کنند. آنها در مراسمی ابتدا قرعه‌کشی می‌کنند و هر کسی که قرعه به نامش بیفتد، خود را قربانی (خودکشی) می‌کند.

به‌تازگی تعدادی از افراد این فرقه بازداشت شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها