طالبان برنامه‌های تلویزیون را در قندهار قطع کرد

طالبان برنامه‌های تلویزیون را در قندهار قطع کرد
چهارشنبه 14 شهريور 1403 - 17:18

رسانه‌های افغانستان به نقل از منابع خود نوشتند که طالبان برنامه‌های تلویزیون ملی این کشور را در شهر قندهار قطع کرده است.

العالم - آسیا

طالبان برنامه‌های این تلویزیون را بر اساس «قانون امر به معروف و نهی از منکر» که نشر تصویر را ممنوع کرده است، قطع کرده‌اند.

این رسانه‌ افغانستانی افزود: مسئولان تلویزیون ملی طالبان در قندهار شماری از کارمندان این تلویزیون را اخراج کرده‌اند و شماری را به کابل فرستاده‌اند.

طلوع نیوز ادامه داد: پس از اعمال ممنوعیت پخش زنده بر اساس قانون جدید امر به معروف طالبان، پست‌های اداری مربوط به این اداره در تلویزیون ملی قندهار نیز لغو شد.

طالبان همچنین پنجم شهریور استفاده از پهپاد برای فیلم‌برداری را در استان قندهار ممنوع کرده بودند.

قانون جدید امر به معروف طالبان، که به تازگی تصویب شده است، با هدف کنترل رفتارهای اجتماعی در افغانستان اجرا می‌شود و محدودیت‌های شدیدی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اعمال می‌کند.

این قانون به مقام های طالبان این اجازه را می‌دهد که نظارت بیشتری بر رعایت حجاب زنان، منع موسیقی و دیگر جوانب فرهنگی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، قانون جدید امر به معروف طالبان نشان‌دهنده یک تغییر عمده در رویکرد این گروه به مسائل اجتماعی و فرهنگی در افغانستان است و تأثیرات عمیقی بر زندگی مردم این کشور خواهد داشت و واکنش‌های بین‌المللی و داخلی به این قانون می‌تواند به توسعه یا تشدید بحران‌های اجتماعی و سیاسی در افغانستان منجر شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها