بزرگترین تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو برگزار شد + فیلم

يکشنبه 18 شهريور 1403 - 08:54

شب گذشته بیش از نیم میلیون ساکن سرزمین‌های اشغالی در شهر تل آویو دست به تظاهرات‌زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشت هزاران اسرائیلی در مناطق مختلف از‌جمله تل‌آویو، حیفا و دوراهی کرکور نزدیک حیفا دست به تظاهرات‌زده و با سردادن شعار‌هایی از کابینه نتانیاهو خواستند هر چه سریع‌تر طرح مبادله اسرا با گروه‌های مقاومت در غزه را امضا کند.

تظاهرات کسترده در تل آویو
‌این‌روزنامه نوشت انتظار می‌رود شمار تظاهرات‌کنندگان در ساعت‌های آینده به‌ویژه در تل آویو و مناطق اطراف آن افزایش یابد.

معترضان می‌گویند بیش از نیم میلیون اسرائیلی با شرکت در این تظاهرات خواستار امضای طرح مبادله اسرا با حماس شده‌اند.

تظاهرات خانواده‌های اسرا اسرائیلی در غزه، شب گذشته در تل آویو انجام شد. تظاهرات‌کنندگان ٢٧ تابوت خالی را که در پرچم رژیم اشغالگر پیچیده شده بودند، با خود حمل می‌کردند. این تابوت‌ها نماد کسانی هستند که به‌تازگی کشته شده‌اند.

شورای رادیو و تلوزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ده‌ها خانواده زندانیان اسیر در غزه در میدان "هابیما" در تل آویو تظاهرات کردند. آنها با حمل تابوت‌های نمادین خواستار امضای هر چه سریع‌تر توافق مبادله اسرا شدند.

تظاهرات‌کنندگان نتانیاهو را مسئول مرگ ٦ اسیر اسرائیلی – که ارتش این رژیم هفته گذشته خبر مرگشان را اعلام کرد – دانستند.

در آخرین گزارش شورای رادیو و تلوزیون رژیم صهیونیستی آمده است تا الان هیچ خبری از امضای توافق مبادله اسرا نیست و احتمال امضای چنین توافقی بسیار کم‌است.

در این گزارش تصریح شده است هر یک از دو طرف، دیگری را مسئول مانع‌تراشی در مسیر امضای توافق می‌دانند. همچنین به صراحت اذعان شده است: "تل آویو تمام تلاش خود را برای امضای توافق پیش از آنکه فرصت از دست برود به‌کار نگرفته است".

این رسانه صهیونیستی در گزارش خود ادعا کرده است: "واشنگتن و میانجی گران تلاش می‌کنند طرح مناسبی برای آتش‌بس تدوین کنند اما بایدن معتقد است که نه حماس و نه نتانیاهو هیچ یک خواستار امضای طرح مبادله اسرا نیستند".

کانال ١٢ رژیم صهیونیستی هم به نقل از مقامات مسئول گفت که پس از پایان نشست امنیتی با نتانیاهو دریافته‌اند که احتمال امضای این توافق بسیار کم‌است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد که مذاکره با حماس درباره امضای طرح مبادله اسرا و آتش‌بس ناامید کننده است.

هفته گذشته بایدن درباره عملکرد نتانیاهو در مذاکرات ابراز ناامیدی کرده بود. او در پاسخ به سئوالی با این مضمون که آیا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای امضای این توافق می‌کند یا خیر، گفته بود: "خیر". با‌این‌حال آمریکا حماس را مسئول کارشکنی در مذاکرات دانسته است.

پربیننده ترین خبرها