حماس: بیشتر قربانیان قتل‌عام در المواصی زن و کودک بودند

حماس: بیشتر قربانیان قتل‌عام در المواصی زن و کودک بودند
سه شنبه 20 شهريور 1403 - 03:51

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: ادعای ارتش فاشیست اشغالگر مبنی بر حضور نیروهای مقاومت در محل حمله، دروغی آشکار است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قتل عامی که ارتش اشغالگر در منطقه المواصی خان یونس انجام داد، منجر به کشته‌شدن ده‌ها غیرنظامی شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ادعای ارتش اشغالگر فاشیست مبنی بر حضور نیروهای مقاومت در محل حمله، دروغی آشکار است».

حماس تصریح کرد: «اشغالگران با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه المواصی در خان‌یونس با شلیک موشک‌های سنگین از هواپیماهای جنگی خود، وحشتناک‌ترین قتل عام را انجام دادند».

طبق این گزارش، در این بیانیه آمده است: «هدف قرار دادن وحشیانه غیرنظامیان در منطقه‌ای که اشغالگران آن را منطقه امن اعلام کردند، تأییدی بر ادامه نسل‌کشی دولت اشغالگر نازی است، مقاومت بارها حضور اعضای خود در تجمعات غیرنظامی یا استفاده از این مکان‌ها برای اهداف نظامی را رد کرده است».

قتل عام در خان‌یونس؛ حمله شبانه و مرگبار اشغالگران به چادرهای آورگان فلسطینی

براساس گزارش منابع فلسطینی اشغالگران صهیونیست در حمله‌ای شبانه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی خان‌یونس ۴۰ نفر شهید و ۶۰ نفر زخمی شدند؛ جستجو برای یافتن سایر قربانیان ادامه دارد.

دفاع مدنی غزه گزارش داد شمار زیادی از مجروحین در حمله اشغالگران صهیونیست به چادر آورگان در المواصی واقع در خان‌یونس قطع عضو شدند.

دفاع مدنی غزه با اعلام این خبر که ابزار لازم برای جستجو قربانیان را در اختیار ندارد گزارش داد که اشغالگران با موشک‌های ۲۰۰۰ پوندی از نوع MK چادر آورگان را هدف قرار داده است.

تمام اعضای شماری از خانواده‌های آواره فلسطینی در این حمله به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها