هر آنچه را که باید درباره مناظره هریس و ترامپ بدانید

هر آنچه را که باید درباره مناظره هریس و ترامپ بدانید
سه شنبه 20 شهريور 1403 - 16:19

دونالد ترامپ و کامالا هریس در اولین مناظره خود شامگاه امروز سه شنبه به وقت محلی و بامداد چهارشنبه به وقت گرینویچ در کمتر از دو ماه مانده به برگزاری انتخابات آمریکا وبرای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری این کشور، با یکدیگر روبرو می شوند.

العالم - آمریکا

رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواه و همچنین معاون رئیس جمهور آمریکا هنوز در کل کشور و همچنین در ایالت های مختلف درگیر نوسان های رقابتی نزدیکی هستند.

این مناظره که از شبکه ABC News به صورت ویژهای پوشش داده می شود اولین جلسه مناظرات آنها و تنها دومین باری است که آنها در یک اتاق مشترک جمع می شوند.

زمان برگزاری مناظره ترامپ و کاملیا هریس

نخستین مناظره دونالد ترامپ و کاملیا هریس در ایالت فیلادلفیا بامداد امشب (چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه) ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا (ET) و ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت ایران برگزار می‌شود، مهمترین بخشهای این مناظره مهم را می تواند در سایت العالم (+) و همچنین شبکه‌های اجتماعی (+) آن مشاهده کنید.

دومین مناظره دو حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ و اولین مناظره مشترک هریس و ترامپ

این اولین مناظره مبارزات انتخاباتی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نیست، زیرا ترامپ در ماه ژوئن و هفته‌ها قبل از کناره‌گیری رئیس‌ جمهور فعلی آمریکا از رقابت‌های انتخابات، با جو بایدن روی صحنه مناظره رفت.

این مناظره به صورت زنده ازشبکه ABC News از ساختمان مرکز ملی قانون اساسی در فیلادلفیا ـ پنسیلوانیا برگزار خواهد شد.

مدت زمان مناظره

این مناظره که به مدت 90 دقیقه می باشد به همراه آگهی تبلیغاتی ادامه خواهد داشت و هیچ مخاطبی در سالن مناظره نخواهد بود.

مجری مناظره هریس و ترامپ کیست؟!

دیوید مویر و لینزی دیویس، مجریان شبکه خبری ABC World News امشب، این در این مناظره حضورخواهند داشت.

قوانینی که باید در حین مناظره رعایت کنند

قوانین سختگیرانه‌ای برای مدت زمان پاسخگویی وجود دارد. هر نامزد حداکثر دو دقیقه برای پاسخ به سؤالات مجریان و دو دقیقه برای پاسخگویی به صحبت‌های رقیب وقت دارد.

در این مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی توانند حرف یکدیگر را قطع کنند زیرا وقتی یک از آنها صحبت می کند میکروفون نفر دیگر خاموش می شود.

البته این موارد نیز جزو قوانین مناظره ای بود که در اوایل امسال بین ترامپ و بایدن پس از سخنان نگران کننده آنها در سال 2020 برگزار شد.

هریس امیدواراست که میکروفون‌ها در طول مناظره روشن باشند، زیرا به گفته کمپین او، فرمت فعلی این مناظره بیشتر به نفع دونالد ترامپ است که او را از گفتگوهای مستقیم وی با معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا محافظت می‌کند.

براساس قرعه‌کشی صورت گرفته، ترامپ حرف آخر را در این مناظره خواهد زد و هریس در سمت راست می‌ایستد.

همچنین یاد آور می شود که هیچ موضوعی یا سوالی از قبل با نامزدها یا تیم های انتخاباتی آنها به اشتراک گذاشته نخواهد شد و هیچ حمایت ویا یادداشت ونوشته ای که از قبل آماده شده باشد مجاز نخواهد بود.

کاندیداها فقط یک خودکار، و دفترچه یادداشت و بطری آب خواهند داشت و نمی توانند در زمان استراحت با تیم های خود تعاملی داشته باشند.

هیچ کدام اجازه ندارند از صحنه خارج شوند همانطور که ترامپ در برابر هیلاری کلینتون در سال 2016 انجام داد.

نقاط قوت و ضعف کامالا هریس به عنوان یک مناظره‌گر چیست؟

کامالا هریس از سال ۲۰۰۳ که در رقابت برای دادستانی منطقه سانفرانسیسکو در انتخابات محلی پیروز شد، در مناظره‌های انتخاباتی شرکت کرده است.

او همچنین در جریان کمپین‌های موفقش در انتخاب دادستانی کل کالیفرنیا و انتخابات نمایندگی مجلس سنای از همین ایالت، در مناظره‌هایی از این دست شرکت کرده است.

او در سال ۲۰۱۹ در جریان رقابت برای نامزدی حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری، با جو بایدن مناظره کرد و در مناظره معاونت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در مقابل مایک پنس قرار گرفت.

این سابقه و تجربه ممکن است در پاسخ دادن به نکاتی که دونالد ترامپ در مناظره مطرح می‌کند، به او کمک کند.

با این حال، هریس در رقابت درون حزبی برای تبدیل شدن به نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ شکست خورد و پیش از اولین رقابت در ایالت آیووا کنار کشید. یکی از انتقادهای مطرح شده علیه او این بود که به نظر نمی‌رسید در مواضع سیاسی‌اش، ثابت‌ قدم است.

هریس همچنین گاهی در سخنرانی‌های عمومی خود زیاده‌گویی می‌کند.

به عنوان مثال، او در مصاحبه اخیرش با سی‌ان‌ان گفت: «این موضوعی فوری است که باید معیارهایی را اعمال کنیم که شامل پایبندی به مهلت‌های زمانی است.»

در مناظر‌ه‌های ریاست‌جمهوری، زمان صحبت محدود است و پیام‌های کمپین باید به وضوح به رأی‌دهندگان منتقل شود.

نقاط قوت و ضعف ترامپ به عنوان یک مناظره‌گر چیست؟

مناظره با آقای ترامپ بزرگترین چالشی است که خانم هریس از زمان ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری امسال با آن روبرو می‌شود.

ترامپ در دو دوره مناظره ریاست‌جمهوری، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، شرکت کرده و ثابت کرده است که حریفی بسیار اهل مجادله و غیرمتعارف است.

در مناظره‌های ۲۰۱۶ در برابر هیلاری کلینتون، او در صحنه راه می‌رفت و در حالی که کلینتون در حال صحبت بود، مستقیماً پشت سر او ایستاد. خانم کلینتون گفت این رفتار «بدنش را به لرزه درآورد».

در اولین مناظره ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، ترامپ به طور مداوم صحبت‌های جو بایدن را قطع می‌کرد و بایدن با عصبانیت گفت: «مرد حسابی، ساکت شو!»

این تاکتیک‌ها باعث برهم زدن تمرکز حریفان و جلب توجه به خود او شد.

با این حال، آقای ترامپ اغلب در مناظر‌ه‌ها از موضوع اصلی خارج می‌شود و اظهاراتی مطرح می‌کند که توسط کسانی که راستی‌آزمایی می‌کنند، نادرست تشخیص داده شده‌اند.

نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟!

پیش از اینکه جو بایدن در ماه ژوئیه گذشته از انتخابات کناره‌گیری کند، نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی‌های ملی و چند ایالت کلیدی، از ترامپ عقب بود.

سازمان «ریل‌کلیرپالتیکس» که به تحلیل سیاسی می‌پردازد، میانگین نظرسنجی‌های ملی را گردآوری کرده و می‌گوید خانم هریس از زمان نامزدی سه امتیاز در آن‌ها به دست آورده است. این سازمان اعلام کرده که تا تاریخ ۳ سپتامبر، هریس با ۱.۹ امتیاز در نظرسنجی‌های ملی از ترامپ جلوتر است.

با این حال، هیلاری کلینتون نیز در همین مقطع زمانی در سال ۲۰۱۶، پنج امتیاز در نظرسنجی‌های ملی پیشتاز بود، اما انتخابات را به ترامپ باخت.

نظرسنجی‌های ایالتی مهم‌تر از نظرسنجی‌های ملی تلقی می‌شوند، زیرا نتایج انتخابات در ایالت‌های جداگانه تعداد آرایی را که نامزد در کالج انتخاباتی به دست می‌آورد، تعیین می‌کنند و کالج انتخاباتی رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کند.

چند ایالت کلیدی مانند آریزونا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا وجود دارند که پیروزی در آن‌ها برای نامزدها بسیار حیاتی است. در همه این ایالت‌ها رقابت بسیار نزدیک است.

در اوایل سپتامبر، «ریل‌کلیرپالتیکس» گزارش داد که هریس در نظرسنجی‌ها در میشیگان و جورجیا از ترامپ پیشی گرفته و در پنسیلوانیا با او برابر است، اما همچنان در آریزونا و کارولینای شمالی عقب است.

اجماع کلی میان تحلیل‌گران سیاسی این است که نتیجه انتخابات به قدری نزدیک است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد.

یک نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رأی کالج انتخاباتی نیاز دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دموکرات‌ها در حال حاضر ۲۲۶ رأی کالج انتخاباتی را تضمین کرده‌اند، جمهوری‌خواهان ۲۱۹ رأی را قطعی کرده‌اند و ۹۳ رأی باقیمانده هنوز قابل پیش‌بینی نیستند.

پربیننده ترین خبرها