در گفتگو ویژه با شبکه العالم..

افشاگری یکی از اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین از پروژه اشغال کرانه باختری!

سه شنبه 20 شهريور 1403 - 22:58

رمزی رباح، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، در گفتگوی ویژه با شبکه العالم تأکید کرد "اظهارات بن گویر مشخصه و ویژگی این وزیر شهرک نشین افراطی و نژادپرست است که به سرعت و با فضاحت کامل همه چیزهایی را که "اسرائیل" برنامه ریزی می کند، افشا می نماید.

العالم - فلسطین اشغالی

به گفته ی او رژیم فعلی اسرائیلی یک پروژه کامل و یکپارچه برای الحاق کرانه باختری تحت شعار "میان دریا و رودخانه در انحصار و متعلق به یهودیان است" در دست دارد که طبق آن حق تعیین سرنوشت بر روی زمین را تنها از آن یهودیان می داند.

رباح در این گفت‌وگو در برنامه خبری "به وقت کرانه باختری" شبکه العالم، به رژیم اسرائیل اشاره کرده و در باره ی دلیل این رژیم برای طرح "دولت ملی برای یهودیان" و در بطن آن پیشنهاد "اسرائیل بزرگ" که "تجمعات فلسطینی ها و محله های یهودی نشین برای فلسطینی ها" را در خود گنجانیده دارد، می گوید.

رباح خاطرنشان کرد" این پروژه ناشی از واقعیت کلی سیاسی، مقاومت مردم فلسطین و مسائلی که در طول سال‌ها و دهه ها روی هم انباشته شده، و نیز استواری غزه در برابر جنگ نسل‌کشی، اقدام بین‌المللی در همه ابعاد سیاسی و حقوقی آن و همچنین افکار عمومی و تاثیرات آن است که توانایی اشغالگران را برای اجرای این پروژه محدود می کند، به همین دلیل هم هست که اسرائیلیها خواسته اند در خفا و به تدریج آن طرح را اجرا کنند و اینجاست که "بن گویر"می آید و مستقیما این پروژه الحاق کرانه باختری را فاش می کند.

رباح افزود " وقتی اسموتریچ در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی ظاهر شد، نقشه ای که پشت سر او بود نه کرانه باختری و نه اردن را در بر نداشت، واین در حالی استکه دیروز نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد اهمیت محور نقشه ا ی که در آن کرانه باختری اردن حذف و پاک شده است صحبت کرد... بنابراین آنها نمادها و تنظیماتی را ارائه می دهند که ماهیت پروژه آنها را بیان می کند.

پربیننده ترین خبرها