دیدار هیات مذاکره کننده حماس با مقامات قطری و مصری

دیدار هیات مذاکره کننده حماس با مقامات قطری و مصری
پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 04:48

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که هیأت مذاکره کننده این جنبش به ریاست خلیل الحیه چهارشنبه در دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرده و به بررسی آخرین تحولات قضیه فلسطین و جنگ علیه نوار غزه پرداخته است.

العالم-فلسطین اشغالی

حماس اعلام کرد که هیأت این جنبش در این دیدار از نقش‌آفرینی مصر و قطر و تلاش‌های این دو کشور در زمینه مذاکرات مستقیم برای توقف جنگ علیه غزه استقبال کرده است.

این گروه بر ادامه موضع مثبت حماس و انعطاف‌پذیری آن برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و خروج نیروهای اشغالگر اسرائیلی از سراسر نوار غزه به گونه‌ای که به تحقق منافع ملت فلسطین منجر شده و زمینه را برای امضای توافق مبادله اسرا، امدادرسانی به مردم غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و بازسازی این باریکه فراهم کند، تأکید کرده است.

حماس بر اجرای فوری توافق آتش‌بس با استناد به طرح اعلامی از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ ماه می و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت و توافقات صورت گرفته به ویژه در ۲ جولای بدون طرح هرگونه خواسته جدید و مخالفت با هرگونه شروط خارج از این توافق از سوی هر یک از طرفین تأکید کرده است.

در ادامه بیانیه حماس، این گروه مخالفت خود را با هرگونه طرح و برنامه‌ای در مورد مرحله بعد از جنگ علیه غزه اعلام و بر این تأکید کرده که اداره نوار غزه یک مسأله داخلی فلسطینی است که بر اساس توافق و رویکرد و نگرش مورد اجماع فلسطینیان انجام خواهد شد.

این گروه از گفتگوهای جامع ملی با تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی به منظور توافق بر سر رویکرد و نگرشی ملی برای مقابله با چالش‌های مرحله کنونی و یکچارچه‌سازی عرصه‌های ملی تأکید کرده است.

حماس بر همراهی با تلاش‌های میانجی‌ها و نقش‌آفرینی و تلاش‌های آنان به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از سراسر نوار غزه، امدادرسانی به مردم غزه، مبادله اسرا و بازسازی این باریکه تأکید کرده است.

پربیننده ترین خبرها