خروج ناو هواپیمابر تئودور روزولت از منطقه

خروج  ناو هواپیمابر تئودور روزولت از منطقه
پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 18:00

واشنگتن پست گزارش داد: ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت که در چند هفته گذشته برای حفاظت از «اسرائیل» و نیروهای آمریکایی به منطقه اعزام شده بود، با تصمیم پنتاگون در حال بازگشت به محل استقرارش در ایالات متحده است.

العالم - آمریکا

از زمان آغاز جنگ غزه در پاییز سال گذشته، دست‌کم یک ناو هواپیمابر ایالات متحده به طور ثابت در منطقه مستقر بوده است و تنها در دوره‌های کوتاهی، دو ناو هواپیمابر همزمان در این منطقه حضور داشته‌اند.

این ناو هواپیمابر قرار بود سه هفته پیش از منطقه خارج شود اما با دستور لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، مدت استقرار آن در منطقه به مدت کوتاهی تمدید شد تا در این مدت همراه با ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن همزمان در این منطقه حضور داشته باشند.

ناوهای آمریکا در حال ترک منطقه هستند؟

ادیو اسرائیل مدعی شد: دو ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه دستور خروج از منطقه را دریافت کردند.

آسوشیتدپرس هم به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» که برای مقابله با حمله احتمالی ایران و نیروهای نیابتی این کشور به اسرائیل به منطقه اعزام شده بود، با تصمیم پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در حال بازگشت به محل استقرارش در آمریکا است.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در اکتبر گذشته تاکنون دست‌کم یک ناو هواپیمابر آمریکا به طور ثابت در منطقه مستقر بوده است اما از حدود سه هفته پیش، دو ناو هواپیمابر همزمان در این منطقه حضور داشتند.

ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» قرار بود حدود سه هفته پیش از منطقه خارج شود اما با دستور لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدت استقرار آن در منطقه برای مدت کوتاهی تمدید شد.

پربیننده ترین خبرها