افشاگری جدید افسر اسرائیلی درباره اتفاقات هفتم اکتبر

افشاگری جدید افسر اسرائیلی درباره اتفاقات هفتم اکتبر
پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 22:27

یک افسر رژیم اسرائیل جزئیات جدیدی را از نابسامانی فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و ارزیابی نادرست آنها از اوضاع در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی در هفتم اکتبر سال 2023 را فاش کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، یک افسر رژیم اسرائیل در شهادت خود در کمیته تحقیقات غیرنظامی درباره حوادث هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) 2023 (15 مهر 1402) از ناکامی های گسترده ارتش این رژیم و فرماندهی عالی آن سخن گفت و تصریح کرد: اگر ما منتظر دستورات مافوق می ماندیم، کسی برای نجات ما نبود. کسانی که نتیجه هفتم اکتبر را رقم زدند، نیروهای تاکتیکی رزمی بودند.

وی افزود: به ما گفته شده بود که حصار و دیوار مرزی (سرزمین های اشغالی) با نوار غزه چه در روی زمین و چه در زیر زمین بسیار بلند و مستحکم است و با همین برداشت نیز ما به طور تدریجی عملیات پیشدستانه خود در منطقه را متوقف کردیم.

این افسر افزود: هدف این بود که فقط نیروهای ذخیره پیاده نظام در آنجا (مرز با نوار غزه) مورد استفاده قرار گیرند و عملیات پیش دستانه و گشت زنی در طول دیوار مرزی به منظور محافظت از نیروها کاهش یابد.

وی گفت: ما تکیه زیادی به توانمندی های فناوری در منطقه و حصار و دیوار مرزی با نوار غزه کرده بودیم. در واقعیت امر، این برداشت ما از شرایط دوام نیاورد. باید بگویم که این رویکرد ما در قبال شمال (فلسطین اشغالی) با لبنان نیز برقرار بود.

این افسر ارتش رپزیم صهیونیستی گفت: یکی از درس های ما در هفتم اکتبر این بود که ما عملیات فرماندهی و کنترل چه در سطح لشکر یا تیپ یا یگان نداشتیم و همین امر عم باعث شد که در آن زمان موارد تیراندازی به خودی اتفاق بیفتند.

وی تاکید کرد: فرماندهی عالی نظامی در آن زمان به طور درست عمل نکرد.

پربیننده ترین خبرها