بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره اخراج دیپلمات‌های انگلیسی

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره اخراج دیپلمات‌های انگلیسی
جمعه 23 شهريور 1403 - 17:58

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در مورد لغو اعتبارنامه شش دیپلمات بریتانیایی توسط مسکو، تأکید کرد که لندن از تمام مرزهای توافقات دیپلماتیک وین فراتر رفته و حتی به ضرر مردم روسیه فعالیت کرده است.

العالم - اروپا

ماریا زاخارووا در یک بیانیه مطبوعاتی افزود: سفارت انگلیس از تمام مرزهای مندرج در توافقات وین فراتر رفته است. نکته مهم‌تر این است که ما فقط در مورد جنبه رسمی موضوع و عدم رعایت فعالیت‌های اعلام شده صحبت نمی‌کنیم، بلکه از اقدامات لندن با هدف آسیب رساندن به مردم روسیه حرف می‌زنیم.

شورای امنیت فدرال روسیه اوایل جمعه اعلام کرد که اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد شش دیپلمات انگلیسی در مسکو در فعالیت‌های سیاسی-نظامی بین‌المللی «برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه» شرکت داشته‌اند و همچنین از لغو اعتبارنامه آنها توسط وزارت خارجه روسیه خبر داد.

در بیانیه امنیتی فدرال آمده است: ما اسنادی دریافت کردیم که نشان می دهد بخش اروپای شرقی و آسیای مرکزی در وزارت امور خارجه انگلیس، مسئول هماهنگی اقدامات خرابکارانه علیه روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع است. بخش مذکور پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با هدف تحمیل یک شکست استراتژیک به مسکو، به یک شاخه اطلاعاتی تبدیل شد.

این بیانیه می‌افزاید که بر اساس اطلاعیه امنیت فدرال روسیه، وزارت خارجه روسیه اعتبارنامه شش دیپلمات انگلیسی را که دست داشتن آنها در فعالیتهای جاسوسی و خرابکارانه در روسیه اثبات شده، لغو کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها