عذرخواهی نشریه یهودی به‌خاطر انتشار گزارشی درباره السنوار.. ماجرا چیست؟

عذرخواهی نشریه یهودی به‌خاطر انتشار گزارشی درباره السنوار.. ماجرا چیست؟
شنبه 24 شهريور 1403 - 20:25

نشریه انگلیسی "جوییش کرونیکل" به دنبال انتشار گزارش ساختگی درباره رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از مخاطبان خود عذرخواهی کرد.

العالم- اروپا

طرح موضوع "قصد فرار یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ایران همراه با اسرای اسرائیلی" یکی از بحث‌برانگیزترین ادعاهای "قدیمی‌ترین نشریه یهودی جهان" است که هفته گذشته مطرح شد.

روزنامه انگلیسی "گاردین" در بررسی این ادعای نشریه جوییش کرونیکل، نوشت: مقاله کرونیکل درباره قصد فرار السنوار به ایران، توسط نویسنده‌ای به نام "ایلان پری" نوشته شده است، که بررسی‌ها نشان می‌دهد اطلاعاتی که پری را به عنوان یک روزنامه‌نگار دانشگاهی و سرباز مخفی نخبه معرفی می‌کند، نادرست است.

همچنین بررسی‌های گاردین نشان داد هیچ مدرکی از سابقه‌ ایلان پری به‌عنوان روزنامه‌نگار به زبان انگلیسی یا عبری موجود نیست و فعالیت‌های او به سری مقالات "ساختگی" اخیرش در جوییش کرونیکل خلاصه می‌شود.

یکی دیگر از مقالات نوشته شده توسط ایلان پری، روایت او از نحوه ترور شهید "اسماعیل هنیه" در تهران است که اکنون این روایت زیر سوال رفته است.

در پی طرح این اتهامات علیه نشریه کرونیکل و نویسنده آن، مسئولان این نشریه یهودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که از اتهامات مربوط به "یک روزنامه‌نگار آزاد" خود آگاه هستند و آن را بسیار جدی می‌گیرند و تحقیقات‌شان را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

این نشریه همچنین از حذف تمام مقالاتی که قبلا توسط پری نوشته شده بود، خبر داد و اعلام کرد با بررسی کامل بیوگرافی و فعالیت‌های او، معلوم شد که پری در زمان اجرای عملیات "عنتیبی" به عنوان نیروی کماندویی خدمت می‌کرد و او همچنین به مدت ۱۲ سال در دانشگاه تل‌آویو تدریس می‌کرد.

پربیننده ترین خبرها