ناوگروه ۹۸ نیروی دریایی ارتش از سفر دریای سرخ بازگشت

ناوگروه ۹۸ نیروی دریایی ارتش از سفر دریای سرخ بازگشت
شنبه 24 شهريور 1403 - 20:45

ناوگروه ۹۸ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ( نداجا) روز شنبه پس از اجرای ماموریت موفق در دریای سرخ به منطقه یکم امامت نداجا بازگشت.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، ناوشکن تمام ایرانی جماران که با پشتیبانی ناوبندر پشتیبانی رزمی بوشهر در قالب ناوگروه رزمی ٩٨ نداجا بیش از ١٢۶ شبانه روز ماموریت تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان، در خلیح عدن و دریای سرخ با موفقیت پشت سرگذاشت، امروز شنبه با استقبال فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش در اسکله منطقه یکم امامت بندرعباس، پهلو گرفت.

در آیین استقبال از این ناوشکن، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهور، اجرای موفقیت آمیز ماموریت تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان در آبهای دوردست توسط ناوگروه ٩٨ رزمی نداجا را در راستای لبیک به فرامین فرماندهی معظم کل قوا دانست و اظهار کرد: با وجود شرایط حساس نظامی حاکم بر خلیج عدن و دریای سرخ، ناوشکن جماران با پشتیبانی ناوبندر پشتیبانی رزمی بوشهر، با قوت و قدرت تمام، از خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان و کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران حراست و حفاظت کردند.

امیر دریادار بلوچ افزود: هم اکنون ناوشکن تمام ایرانی دنا با پشتیبانی ناوبندر پشتیبانی رزمی بوشهر در قالب ناوگروه ٩٩ رزمی نداجا، در حال حراست و صیانت از منافع ملی کشور عزیزمان ایران، در خلیج عدن و دریای سرخ است.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این مراسم گفت: حضور مقتدرانه ناوگروه های نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریاهای دوردست و مناطقی که ممکن است تهدیدی برای امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان وجود داشته باشد، تضمین کننده امنیت مسیر دریایی برای کشتی های تجاری و نفتکش ایران اسلامی و سایر کشورهای دوست، است.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران نیز یکی از موفق‌ترین ناوگروه‌های ایرانی بوده که پس از هشت ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین انجام شد، به کشور بازگشت و در مسیر خود از خطرناکترین تنگه برای دریانوردی گذر کرد.

پربیننده ترین خبرها