واکنش ها در داخل سرزمین های اشغالی بعد از حمله پیچری رژیم صهیونیستی + فیلم

سه شنبه 27 شهريور 1403 - 22:56

خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد که بنا به اعلام یک منبع امنیتی اسرائیلی، یک مسئول در داخل سرزمین های اشغالی گفت: پیجرهایی که به صورت همزمان منفجر شد، منحصر به مناطقی است که اعضای وابسته به حزب الله در جنوب بیروت و البقاغ در آن بوده اند و نام این عملیات «ضربه زدن زیر کمربند» نامیده شده است.

العالم - لبنان

خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد که بنا به اعلام یک منبع امنیتی اسرائیلی، یک مسئول در داخل سرزمین های اشغالی گفت: پیجرهایی که به صورت همزمان منفجر شد، منحصر به مناطقی است که اعضای وابسته به حزب الله در جنوب بیروت و البقاغ در آن بوده اند.

به گزارش خبرنگار العالم، قبل از وقوع این انفجارها که تلفن های همراهی را که منابع امنیتی و عبری اعلام کردند مورد هدف قرار گرفته است، سه ماه قبل از سوی نیروهای حزب الله خریداری و در میان آنان توزیع شده بود.

وی اظهار داشت: وزیر جنگ اسرائیل، نشست های امنیتی مفصلی را با نخست وزیر و فرماندهان جبهه شمالی ارتش برگزار کرده است و این نشست ها از ساعات اولیه صبح شروع شده و تا کنون ادامه دارد.

بر اساس گزارش العالم،‌ این عملیات تحت نظارت اسرائیل اجرا شده است و تاکنون مسئولان اسرائیلی به طور رسمی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار العالم،‌ قبل از این عملیات، سرویس اطلاعاتی و جاسوسی شاباک اعلام کرد که یکی از مسئولان امنیتی سابق طی انفجار در یکی از مواضعی که در آن جا حضور داشت‌، هدف قرار گرفت و این عملیات، مربوط به انفجاری از راه دور بود، یعنی این که مواد منفجره در یک تلفن همراه گذاشته شده بود.

خبرنگار العالم افزود: به شکل مستقیم، بعد از درز این اطلاعات،‌ همچنان که اجازه ارائه جزئیات بیشتر و انتشار این جزئیات داده شده این انفجارهای متوالی در تلفن های همراه رخ داد . به گونه ای که منابع امنیتی اعلام کردند که صدها تن از نیروهای حزب الله را که این دستگاه ها را حمل می کردند، هدف قرار دادند.

پیش از آن صحبت هایی دراین باره شده بود که ارتش اشغالگر و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ، اطلاعات زیادی درباره شماره تلفن ها و تلفن های همراه دراختیار دارند و از این هک گسترده از طریق شنود عناصر حزب الله و همه کسانی که به نیروهای مقاومت لبنان وابسته هستند ، صورت گرفت.

رسانه های لبنانی اعلام کردند بودند که رژیم اشغالگر به واسطه فن آوری پیشرفته ، سیستم های ارتباطی بی سیم یا پیجرهایی را که درچند منطقه در دست نیروهای حزب الله بود، منفجر کرد.

به محض وقوع این انفجار، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با حضور دیگر وزرا در جلسه ای به بررسی حوادث امنیتی پرداخته و نخست وزیر از فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان خواست که جلسه را ترک کند و همه امکانات این وزارت خانه را برای رسیدگی به وضعیت زخمی ها در بیمارستان ها به کار گیرد.

مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان در حمله پیجری به لبنان و سوریه زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

پربیننده ترین خبرها