مکالمه تلفنی ناتمام بین اسرائیل و آمریکا قبل از حمله پیجری به لبنان

مکالمه تلفنی ناتمام بین اسرائیل و آمریکا قبل از حمله پیجری به لبنان
چهارشنبه 28 شهريور 1403 - 12:27

دو مقام آمریکایی به سایت خبری آمریکایی اکسیوس گفتند که رژیم صهیبونیستی از پیش درباره ی عملیات سایبری خود برای منفجر کردن پیجرهای اعضای حزب الله به آمریکا اطلاعی نداده بود.

العالم -امریکا

سایت خبری آمریکایی خاطرنشان کرد: انفجارهای منسوب به اسراییل، اگرچه خود بدان اعتراف نکرده منجر به کشته شدن حداقل 9 نفر از جمله یک کودک و زخمی شدن 2800 نفر دیگر از جمله بسیاری از اعضای حزب الله و واحدهای نظامی آن شد.

برخی مقامات اسرائیلی با بیان اینکه از احتمال تشدید تنش در مرزهای شمالی پس از این حمله آگاه هستند، خاطرنشان کردند که ارتش اسرائیل برای پاسخ احتمالی حزب‌الله در حالت آماده‌باش قرار دارد.

یک مقام آمریکایی گفت: « یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، چند دقیقه قبل از شروع انفجار پیجرها در سراسر لبنان، با لوید آستین همتای آمریکایی خود، تماس گرفت و به او گفت که اسرائیل به زودی عملیاتی را در لبنان انجام خواهد داد، اما از ارائه جزئیات مشخص خودداری کرد.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که اسرائیلی‌ها جزئیات عملیات را به ایالات متحده اطلاع نداده‌اند، و تماس گالانت تلاش برای ابلاغ چیزی به واشنگتن بود.

مقامات آمریکایی گفتند که تماس گالانت را "اخطار جدی قبلی " نمی دانند و متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: "ما از این عملیات مطلع نبودیم و در آن شرکت نکردیم.

برخی مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند که گالانت روز سه شنبه دو بار با آستین تماس تلفنی داشت.

یک منبع آگاه گفت که این عملیات اوایل هفته جاری در جریان نشست های امنیتی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و اعضای ارشد کابینه وی و روسای سرویس های امنیتی به تصویب رسید.

این حمله یک روز پس از دیدار آموس هاکشتاین، فرستاده آمریکا به اسرائیل و هشدار به نتانیاهو درباره عواقب تشدید تنش در لبنان روی داد.

یک مقام اسرائیلی گفت که نتانیاهو و گالانت روز سه شنبه چندین ساعت را در مرکز فرماندهی ارتش در تل آویو گذراندند.

پربیننده ترین خبرها