عمره ی ایرانیان پس از وقفه 10 ساله از سرگرفته شد

چهارشنبه 28 شهريور 1403 - 14:38

حج عمره ی ایرانیان پس از رایزنی و هماهنگی های  تهران و ریاض از سر گرفته شد. و مراسم تودیع حجاج ایرانی با حضور عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و عبدالله العنزی سفیر عربستان در تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

العالمایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در تهران،‌ مراسم تودیع با حضور عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، عبدالله العنزی سفیر عربستان در تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد.

اینجا سالن سلام فرودگاه امام خمینی (ره) در جنوب پایتخت تهران است و زائران لبخند زنان عازم بیت الله الحرام هستند تا بعد از حدود ده سال انتظار، عمره مفرده را آغاز کنند. ساعت، زمان شروع سفر آنها به سرزمین مقدس و زیارت روحانی آنها را نشان می دهد که شاید دیگر هرگز برایشان تکرار نشود.

یکی از شهروندان عازم عمره به خبرنگار العالم گفت: مدتهای زیادی منتظر عمره مفرده بودم و این یک فرصت بی نظیر برای من است.

عمره گزار دیگری نیز خاطرنشان کرد: خداوند را شاکرم که توفیق داد تا در زمره زیارت کنندگان بیت الله الحرام باشم و از مسئولان که توانستند این فرصت را فراهم کنند تشکر می کنم.

از سرگیری عمره برای ایرانیان در راستای ازسرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان پس از رایزنی ها و هماهنگی های لازم با نهادهای حج عربستان و امضای تفاهم نامه ها و قراردادهای مرتبط با این موضوع است.

عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به خبرنگار العالم گفت: به لطف خدا سفر عمره دوباره به صورت رسمی آغاز و هماهنگی های لازم با عربستان انجام شد زیرا همه مردم دنیا در آرزوی این سفر هستند و امیدواریم تعداد زائران عمره را افزایش دهیم

سعید جلندری مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) در این باره در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: شرایط لازم را برای این پروازها فراهم کرده ایم و قرار است در اولین مرحله 90 هزار نفر ، و مرحله ی دوم 80 هزار نفر در سال جاری از 16 شهر کشور عمره را انجام دهند.

این اولین کاروان زائران ایرانی است که قرار است برای انجام مناسک عمره به سرزمین وحی برود و طی 10 روز 5 روز در مدینه منوره و 5 روز در مکه مکرمه اعمال زیارت را انجام خواهند داد.

زائران عمره با دلی پر امید سفر خود را آغاز و به شکرگزاری از خداوند به خاطر فرصت از سر گیری عمره پس از سال ها محرومیت از آن به دلیل محدودیت های اعمال شده مبادرت کردند.
پس از سال‌ها انتظار، نخستین پرواز حجاج ایرانی صبح امروز (چهارشنبه 28 شهریور) از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مدینه منوره انجام شد.

پربیننده ترین خبرها