در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم؛

حمدان: اقدامات غافلگیرکننده بعدی مقاومت اوضاع را علیه رژیم اشغالگر تغییر خواهد داد

چهارشنبه 28 شهريور 1403 - 22:04

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که استراتژی آمریکا در مذاکرات آتش‌بس، استراتژی زمان خریدن و فرصت دادن به طرف اسرائیلی برای پیشبرد جنایت نسل‌کشی است و این جنایت در لبنان تکرار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

"اسامه حمدان" از اعضای دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با العالم تاکید کرد: استراتژی آمریکا در مذاکرات آتش‌بس، استراتژی خرید زمان، به تعویق انداختن آتش‌بس و دادن بیشترین فرصت به طرف اسرائیلی برای پیشبرد جنایت نسل‌کشی و حمله به مناطق مسکونی است و این رژیم اشغالگر در لبنان هم مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شد.

وی افزود: اشغالگران پیشتر قصد حمله تجاوزکارانه به لبنان را داشتند و این تجاوزگری تنها به علت حضور مقاومت در جنوب لبنان نیست بلکه در اصل ناشی از تفکر تروریستی سرکردگان این رژیم از بدو تاسیس آن است.

حمدان در مورد مذاکرات گفت: ما نظر خود به واسطه‌ها اطلاع داده‌ایم. دیروز هم از طریق میانجی‌گران پیام غیرمستقیم ارسال کردیم. بازهم تاکید می‌کنیم که هیچ توافقی را نمی‌پذیریم مگر این که به خواسته‌های خود که از ابتدا هم بارها و بارها مطرح کرده‌ایم، برسیم؛ از جمله: آتش‌بس کامل، خروج همه جانبه نظامیان اشغالگر از تمام نقاط باریکه غزه از جمله محور مرزی فیلادلفیا و گذرگاه رفح، امدادرسانی، ورود کمک‌های بشردوستانه بدون محدودیت، بازسازی غزه و انعقاد یک معامله تبادل قابل قبول و منطقی برای آزادی اسرا.

وی ادامه داد: اکنون آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا زمان بیشتری برای رژیم اشغالگر بخرند و سفر "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با جنایت دیروز رژیم اشغالگر در لبنان بود، بدین معنا که تلاش می‌شود با طرح موضوعاتی چون مذاکرات با احتمال توافق دو طرف، از تبعات این جنایت برای رژیم صهیونیستی، کاسته شود.

حمدان تأکید کرد آمریکایی‌ها سعی می‌کنند زمان بیشتری بخرند تا به ارتش اسرائیل فرصت نفس کشیدن و به نتانیاهو فرصت فراهم آوردن شرایط داخلی را بدهند تا منجر به توقف جنگ همراه با دستاوردهای مورد نظر آمریکا شود. آمریکا نیز با این گفته که به دنبال آتش‌بس و بررسی مسائل میدانی است، به دنبال کسب آرای مخالفان حمله به غزه است.

او درباره تلاش واشنگتن، افزود: آمریکا واقعا نگران حوادث پیش رو است چه درباره گسترده‌تر شدن جنگ در غزه یا حملات گسترده‌تر اسرائیل به لبنان . آمریکا از نتائج آن نیز نگران است زیرا می‌داند نیروهای مقاومت هنوز اقدامات غافلگیر کننده زیادی دارند که ممکن است معادلات را علیه دشمن برهم بزند.

حمدان درباره ارزیابی وضعیت میدانی نوارغزه و کرانه باختری و ارزیابی عملکرد جبهه‌های پشتیبانی، گفت: واقعیت میدانی غزه دو بخش دارد، بخش اول مردمی است و بدون شک مشکلات بزرگی در سطح مردمی وجود دارد، جنایتی که اسرائیل در حق ملت فلسطین مرتکب شده، ظالمانه است، اما به اندازه این جنایت، و به فضل خداوند استواری و انسجام مردمی زیادی با مقاومت وجود دارد.

اما درباره مقاومت باید گفت: نیروهای مقاومت به فضل خداوند، همانطورکه "یحیی السنوار" رئیس دفتر جنبش برای سید حسن نصرالله یا "عبدالملک الحوثی" نوشته آماده جنگی طولانی تا زمان عقب‌نشینی اشغالگران هستند.

وی درباره جبهه‌های پشتیبانی گفت: من معتقدم جبهه‌های پشتیبانی در طول 340 روز درگیری با دشمن، کارآمدی و تأثیرگذاری خود را ثابت کرده‌ و در روزهای اخیر عملکرد آنان تفاوت‌هایی داشته است و شاید پس از جنایت دیروز صهیونیست‌ها، جبهه‌های پشتیبانی ابعاد و نقش بیشتری پیدا کرده‌اند که بدون شک نقش مهمی در این درگیری خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها