گزارش العالم از سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران + فیلم

پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 15:02

سی و هشتمین نشست کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با عنوان"همکاری اسلامی برای تبلور ارزش‌های مشترک، تأکید بر آرمان فلسطین"، در تهران آغاز به کار کرد.

العالم - ایران

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه ی خبری العالم، این نشست به منظور بررسی مسائل جاری و مبرم مسلمانان با حضور رئیس جمهور ایران و صدها اندیشمند، محقق، پژوهشگر و فرهنگی و فعالان اجتماعی از نقاط مختلف جهان در تهران برگزار شد، و "مسعود پزشکیان" رئیس جمهوری اسلامی ایران در آغاز برگزاری این کنفرانس بین المللی خواستار تقویت وحدت مسلمانان و متحد شدن صفوف آنان در برابر دشمن صهیونیستی شد و گفت: "اختلافات باعث خصومت می شود و وحدت باعث افزایش قدرت مسلمانان می شود".

پزشکیان، در سخنرانی خود در این کنفرانس اظهار داشته است "حدود دو یا سه میلیون اسرائیلی مسلمانان را نابود می کنند، زنان، کودکان، سالمندان، جوانان و بیماران را می کشند و بیمارستان ها و مساجد را بمباران می کنند. ببینید اسرائیل جرات کرده این جنایات را انجام دهد چون ما متحد نیستیم... اروپایی ها با تمام جنگ هایی که با هم دارند مرزها و پولشان را حذف کرده اند اما ما دیوار می کشیم و همدیگر را می کشیم. دشمنی است که این تقسیم را ایجاد و تقویت می کند".

به گزارش خبرنگار العالم در این کنفرانس، مهم‌ترین موانع بر سر راه وحدت توسط برجسته‌ترین سخنرانان مطرح شد و موضوعات در قالب محور هایی چون: مقاومت مردم مظلوم فلسطین عامل وحدت امت اسلامی، جنگ و صلح عادلانه، برادری اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزادی فکری و پذیرش مذهبی، مقابله با جریان تکفیر و افراط گرایی، همدلی اسلامی، احتیاط در برابر نزاع و درگیری، احترام متقابل مذاهب اسلامی، پرورش آداب اختلاف و دوری از تعارض و تجاوز به مقدسات و توهین مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

شیخ شمس الدین محمد شرف الدین مفتی یمن در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: برادران ما در فلسطین نیازمند حمایت هستند و ایمان مردم و اسلام، کامل نخواهد شد مگر اینکه آنها از برادران خود در غزه حمایت کنند، و برای ما جایز نیست که برادران خود را در فلسطین ناامید کنیم، به خصوص که کشورهای عربی و اسلامی دارای لشکرهای متعدد ارتش و هواپیما، تجهیزات، پول، سلاح و رسانه هستند.

هدف این کنفرانس، جستجوی وحدت عملی در میان کشورهای اسلامی و بحث در مورد چالش های پیش روی جهان اسلام است و چشم انداز اصلی برگزاری این کنفرانس ایجاد وحدت و همیاری بین کشورهای جهان اسلام و تبادل نظر در خصوص ایده ها بین محققان و پژوهشگران به منظور یافتن نزدیکی علمی و فرهنگی بین آنها ست.

پربیننده ترین خبرها