وزیر لبنانی در گفتگو با العالم: از تجاوزات اسرائیل نمی ترسیم + فیلم

پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 22:48

«هکتور حجار» وزیر امور اجتماعی لبنان در گفتگوی ویزه با خبرنگار شبکه ی العالم تاکید کرد "لبنانی ها در برابر تجاوزات اسرائیل متحد خواهند ماند و دولت از طریق وزیر امور خارجه به سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

العالم - لبنان

این وزیر دولت لبنان با حضور در مناطق مرزی مرجعیون، حاصبیا و شبعا ضمن عرض تسلیت عمیق خود به خانواده شهدای حادثه حملات تروریستی اخیر، برای زخمیان این جنایت تروریستی اسرائیل آرزوی بهبودی عاجل کرد و در ادامه ی گفتگوی خود با تاکید بر اهمیت بررسی وضعیت مراکز و مردم در این مناطق آسیب دیده و توانمندی مراکز در ارائه خدمات و مقابله با شرایط جدید اظهار داشت "ما خواهان جنگ نیستیم اما مورد حملات مستقیم قرار گرفته ایم و آنچه دو روز پیش شاهد آن بودیم جنایتی است که در سطح بین المللی وجهانی اینگونه توصیف و تعبیر شده است.

وی با اشاره به لحظات سختی که لبنان به دلیل وجود تعداد شهدا و زخمی های زیادی که در بیمارستان‌ها دارد، سپری می‌کند، افزود: من به عنوان وزیر امور اجتماعی در قبال این افراد و خانواده‌هایشان و همچنین کل جامعه ی لبنان احساس مسئولیت می‌کنم".

«هکتور حجار» در ادامه بر وحدت موضع لبنان در برابر تجاوزات اسرائیل تاکید و خاطرنشان کرد "دولت لبنان از طریق وزرای مربوطه خود برای رسیدگی به این وضعیت تلاش می کند آنچنانکه وزیر بهداشت نیز برای ایمن سازی بیمارستان ها و پذیرش بیماران اقدام نموده و وزارت امور اجتماعی برای تامین خون مصدومان گامهای مهمی برداشته است.

"حجار" در پایان این گفتگو با خبرنگار العالم با ارسال پیامی خطاب به مردم جنوب، مقاومت و ارتش لبنان، گفت: ما مردمی هستیم که نمی ترسیم و وجود شما در زمین علیرغم این همه ضرر و زیان ، بزرگترین گواه آن است که ما از این دشمن نمی ترسیم و سبک جنایتکارانه او را به سخره می گیریم... لبنانی ها در برابر تجاوزات اسرائیل متحد خواهند ماند و دولت از طریق وزیر امور خارجه به سازمان ملل شکایت خواهد کرد... در آخر پیام من به همه لبنانی ها و همه کسانی که برای دفع تجاوز به لبنان تلاش می کنند می گویم " ما مردمی هستیم که نمی ترسیم و ثابت قدم خواهیم ماند".

پربیننده ترین خبرها