حملات موشکی حزب‌الله در واکنش به انفجار مرگبار پیجرها/ شلیک ۱۲۰ موشک به مواضع اشغالگران +‌ فیلم

يکشنبه 1 مهر 1403 - 09:01

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و پاسخ اولیه به «قتل عام وحشیانه دشمن اسرائیلی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه» حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است.

العالم - لبنان

حزب‌الله بامداد امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد "مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و همچنین عملیات تروریستی انفجار دستگاه‌های ارتباطی [پیجرها] در لبنان که به شهادت غیر نظامیان بی گناه منجر شد، پایگاه و فرودگاه "رامات داوود" را با ده‌ها فروند موشک "فادی-۱" و "فادی-۲" هدف قرار داده ومنهدم کرده است".

در این میان منابع لبنانی نیز تاکید کردند "موشک های مورد استفاده از نوع "خیبر ام 220" با برد 80 کیلومتر و "ام 302" با برد 105 کیلومتر بوده که تعداد آنها به ده ها فروند می رسد و از یکی از پایگاههای تأسیسات "عماد" شلیک شده که در تیررس حملات دشمن صهیونیستی قرار ندارد.

از سوی دیگر سایت آمریکایی "اکسیوس" تائید کرد "حزب‌الله صبح امروز یکشنبه با موشک‌های میان‌برد به مناطقی در جنوب حیفا شلیک کرده و دامنه حملات خود را بسیار گسترش داده است"

شلیک ۱۲۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی؛ جزئیات خسارات وارد شده به اشغالگران

شبکه الجزیره به نقل از رادیو و تلوزیون رژیم صهیونیسی گزارش داد که طی ساعات اخیر بیش از ۱۲۰ موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

براساس این گزارش این موشک‌ها به مناطق الجلیل، کریات بیالیک و موریشت در اطراف حیفا اصابت کرده و خسارات زیادی به بار آورده است.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۶ صهیونیست در این حملات خبر داده و تاکید کرده که یک نفر هم پس از به صدا درآمدن آژیر خطر تصادف کرده و کشته شده است.

تکمیلی [۱۰:۰۰] |‌ از سوی دیگر بیمارستان رمبام در حیفا از زخمی شدن 9 صهیونیست در نتیجه حملات موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

۱

فعال شدن آژیر خطر و سامانه‌های دفاعی در عکا برای رهگیری موشک‌های حزب الله

تعدادی از خانه‌ها در شهرک کریات بیالیک به کلی در آتش سوخته است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله در این دور از حملات خود بر پایگاه‌های نظامی، تاسیسات امنیتی و اقتصادی متمرکز شده و خسارات زیادی به ویژه در منطقه حیفا و کریوت به بار آمده و این از سال ۲۰۰۶ بی‌سابقه بوده است.

شماری دیگر از رسانه‌های عبری گزارش داده اند "بامداد امروز یکشنبه بیش از ۱۰۰ راکت سنگین از لبنان شلیک شده که در جلیل علیا و جنوب حیفا فرود آمده که آتش‌سوزی حاصل از اصابت آنها، به سمت پایگاه هوایی "رمات داوود" در حال افزایش است.

تحلیلگر نظامی پایگاه خبری «واللا» اسرائیل نیز اعتراف کرد که موشک های حزب الله امنیت شمال اسرائیل را مختل کرده است.

این رسانه‌ها همچنین مدعی شدند که ۲ پهپاد که از عراق راهی اسرائیل شده بود، بر فراز ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی رهگیری شده است.

از سوی دیگر نهاد موسوم به «ستاره سرخ داوود» تأیید کرد که به دنبال حمله موشکی به شمال حیفا و الجلیل الاسفل در شمال اسرائیل تاکنون ۳ صهیونیست زخمی شدند.

چرا پایگاه رمات داوود؟!

پایگاه هوایی "رمات داوود" که هدف موشک‌های حزب‌الله قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروی هوایی "اسرائیل" در فلسطین اشغالی است و این همان پایگاهی است که ماه‌ها پیش مقاومت حزب الله لبنان در ویدئویی که توسط پهپادهای "هدهد" خود ضبط کرده بود صحنه‌های مفصلی از آن جا را به نمایش گذاشت .

VS

قابل توجه آنکه منابع عبری از قطعی برق در منطقه "عفولا" در اعماق فلسطین اشغالی خبر داده و در پی حمله موشکی که از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده، صحنه هایی از فرار شهرک نشینان به پناهگاه ها پخش شده است.

پربیننده ترین خبرها