عراقچی: مانع اصلی توقف جنگ حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی است

عراقچی: مانع اصلی توقف جنگ حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی است
يکشنبه 1 مهر 1403 - 10:14

وزیر امور خارجه ایران مانع اصلی در برقراری آتش‌بس و توقف جنگ در غزه را حمایت‌هایی خواند که آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی صورت می‌دهند.

العالم - ایران

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارش با وزرای امور خارجه کویت، بحرین و کوبا و دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس عنوان کرد: در خصوص مسائل منطقه بحث‌های جدی داشتیم.البته بحث‌های بسیار سازنده و خوبی درباره موضوع ثبات و امنیت در منطقه انجام شد و البته بحث فلسطین، جنایت‌های اسرائیل در غزه و در جنوب لبنان و آتشی که در منطقه می‌تواند در اثر سیاست‌های رژیم صهیونیستی شعله‌ور شود و خطراتی که می‌تواند شامل همه کشورها شود و نیز ضرورت مقابله با این سیاست‌ها به گفت‌وگو پرداختیم.رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: دیدارهایی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه انجام شد.عراقچی خاطرنشان کرد: شرایط انسانی که در غزه تشریح می‌کردند، غیرقابل باور است. میزان جنایاتی که صورت گرفته و از آن بدتر اینکه راه‌ها برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه همه بسته است و اجازه ورود و توزیع کمک‌ها داده نمی‌شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بیمارستان‌هایی که صلیب سرخ در غزه ایجاد کرده از کمبود امکانات رنج می‌برد و اجازه نمی‌دهند که امکانات برسد، اظهار داشت: شرایط اسف‌باری است و عباراتی که در این دیدارها استفاده می‌شد، اینکه، رژیم صهیونیستی یک جهنم واقعی را در غزه ایجاد کرده و جالب است که همه در این دیدارها اذعان داشتند که علی‌رغم این‌ همه جنایت و این جهنمی که این رژیم ایجاد کرده، ولی به هیچ یک از اهداف خودش نرسیده است، نه در شکست حماس، نه در آزادی زندانیان و نه در اینکه بتواند یک حمایت بین‌المللی از خودش ایجاد کند. وی یادآور شد: البته این رژیم حمایت کشورهای خاص و به‌ویژه آمریکا را دارد و مانع اصلی در ایجاد آتش‌بس و توقف این جنگ، حمایت‌هایی است که آمریکا و کشورهای غربی صورت می‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه وضعیت انسانی در غزه بسیار اسف‌بار است، گفت: وضعیت منطقه در شرایط خطرناکی قرار دارد. جامعه بین‌الملل و شورای امنیت باید با این وضعیت مقابله کنند، ولی متأسفانه با سیاست‌های کشورهای غربی شاهدیم که وضعیت چگونه است.وی ادامه داد: اینها بحث‌هایی بود که در همه ملاقات‌ها انجام شد. به نظر من جامعه بین‌المللی الان بیش از همیشه درباره سیاست‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی حساس شده است که نه فقط منطقه، بلکه فراتر از منطقه را به سمت خطرناکی پیش می‌برد.این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی گفت که این ملاقات‌ها و دیدارها با وزرای خارجه و نهادهای بین‌المللی در روز یکشنبه هم جریان خواهد داشت و موضوع اصلی گفت‌وگوها، فلسطین، غزه و جنوب لبنان است و تشویق جامعه بین‌الملل و کشورهای جهان که به مسئولیت خودشان در این زمینه عمل کنند.

پربیننده ترین خبرها