آماده‌باش آمریکایی‌ها در پایگاه "عین الاسد"؛

گروه‌های مقاومت عراق برای پاسخ به رژیم صهیونیستی هماهنگ می‌شوند

گروه‌های مقاومت عراق برای پاسخ به رژیم صهیونیستی هماهنگ می‌شوند
دوشنبه 2 مهر 1403 - 15:55

نیروهای آمریکایی در عراق خود را برای رویارویی با حملات مقاومت اسلامی عراق آماده می‌کنند که طی روزهای اخیر عملیات پهپادی خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات این رژیم در غزه و لبنان تشدید کرده‌اند.

العالم- عراق

منابع عراقی آگاه در وزارت دفاع این کشور به العربی الجدید گفتند: نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد واقع در غرب استان الانبار سومین مرحله تمرینات و مانورها را آغاز کرده‌اند که طی چندین سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین مانورهاست و شامل مقابله و رهگیری حملات پهپادی و موشکی است.

این منابع آمریکایی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی مساحت بیمارستان صحرایی در داخل عین الاسد را توسعه داده‌اند، تصریح کردند: فرماندهی ارتش آمریکا تصمیم گرفته شمار کارمندان غیرنظامی آمریکایی در داخل پایگاه را از بیم رخدادهای امنیتی و تشدید تهدیدات رهبران و فرماندهان گروه‌های مقاومت به از سرگیری رویارویی با نیروهای آمریکایی کاهش دهد، حملات اسرائیل به لبنان می‌تواند این گروه‌ها را به افزایش ضربات جدید طی ساعات آتی وادارد.

در همین ارتباط، یک سرهنگ ارتش عراق به العربی الجدید گفت: نیروهای آمریکایی عملا نسبت به از سرگیری حملات پهپادی گروه‌های عراقی بیم دارد و به همین خاطر، پدافند خود را توسعه داده است، آمریکایی‌ها هدف‌گیری مجدد پایگاه "الحریر" در شهر اربیل را هم محتمل می‌دانند.

وی اظهار داشت: نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد تمرین با توپخانه سنگین و سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با پهپادها را از سر گرفته‌اند.

از سوی دیگر، "احمد الشریفی" پژوهشگر امور امنیتی و سیاسی به العربی الجدید تصریح کرد: گروه‌های مقاومت در چنین شرایطی حزب الله لبنان را تنها نخواهند گذاشت و به هر طریقی شده در این رویارویی‌ها مشارکت خواهند کرد.

الشریفی افزود: مشکلاتی در اعزام رزمندگان عراقی به لبنان برای پشتیبانی از حزب الله وجود دارد اما احتمال حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد.

فرماندهان شماری از گروه‌های مقاومت عراقی پیشتر اعلام کردند در صورت ورود حزب‌الله لبنان به جنگ مستقیم با رژیم اسرائیل، از این گروه حمایت خواهند کرد و آماده جنگ طولانی مدت با این رژیم در جبهه‌های مختلف هستند.

در همین ارتباط، منابع عراقی به العربی الجدید گفتند که رهبران گروه‌های مقاومت عراق امروز نشستی را جهت هماهنگی موضع خود در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان، تدوین ساز و کاری برای پاسخگویی و ورود به خط اقدام نظامی علیه دشمن صهیونیستی برگزار می‌کنند.

"ابو آلاء الولائی" دبیرکل "گردان‌های سید الشهداء" در پیامی خطاب به "سید حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: اگر شما هزار نفر را در جنگ به عنوان شهید از دست دهید، ما یکصد هزار قهرمان را به کمک شما خواهیم فرستاد. مقاومت، سلاح، اموال و جان‌های ما سربازانی تحت امر شما هستند.

"اکرم الکعبی" رهبر جنبش "النجباء" هم در پیامی به دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت اسلامی عراق به عملیات پشتیبانی و حمایت از مردم و مقاومت غزه ادامه خواهند داد، نبرد شما، نبرد ماست، تلفات و خساراتی که به شما وارد می‌شود به دلیل دفاع از قدس و فلسطین است و همه نیروهای آزاده مقاومت در عراق سربازان سید حسن نصرالله هستند و حاضرند جان خود و مال خود را دفاع از فلسطین فدا کنند.

پربیننده ترین خبرها