حماس از شهادت یکی از فرماندهان میدانی خود در جنوب لبنان خبر داد

حماس از شهادت یکی از فرماندهان میدانی خود در جنوب لبنان خبر داد
سه شنبه 3 مهر 1403 - 08:02

 گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که یکی از فرماندهان میدانی این جنبش روز دوشنبه در تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرد: گردان‌های شهید عزالدین القسام شهادت فرمانده میدانی "حسین محمود النادر" ملقب به "ابوصالح" (از جدیده مرجعیون - جنوب لبنان) را اعلام می‌کند.

القسام گفت که النادر "یکی از جنگاوران میادین نبرد" است که از هفتم اکتبر گذشته در نبرد علیه رژیم اشغالگر شرکت داشت.

"جماعت اسلامی لبنان" نیز شهادت حسین النادر یکی از فرماندهان که مسئول کمیته "نصره الاقصی" این گروه بود را نیز اعلام داشت.

جماعت اسلامی از طریق شاخه نظامی خود "نیروهای فجر" در نبرد "طوفان الاقصی" شرکت و ده‌ها شهید تقدیم کرد.

محمود النادر که بود؟

شیخ حسین محمود النادر به دلیل داشتن روحیه رهبری و تأثیرگذار، یکی از چهره‌های برجسته به شمار می‌رود. او به داشتن دانش فراوان در دین مبین اسلام و خدمات فراوان در زمینه‌های آموزشی و ارشادی شهرت داشت و الهام‌بخش بسیاری از همرزمانش شده است. در اینجا به ابعاد مختلف زندگی، دستاوردها و نقش او در جامعه می پردازیم.

شيخ حسين محمود النادر در خانواده‌های فرهیخته و مذهبی به دنيا آمد كه از کودکی به دانش او غنی بخشيد. او در شماری از مؤسسات مذهبی معتبر تحصیل کرد و در آنجا به تحصیل علوم مختلف اسلامی و تخصص در تفسیر قرآن کریم پرداخت. نوع تربیت او به شکل‌گیری بینش دینی و توسعه اندیشه او کمک و او را به یکی از برجسته‌ترین علمای زمان خود تبدیل کرد.

شیخ حسین تنها به ارائه درس و سخنرانی بسنده نمی‌کرد، بلکه در ایجاد مراکز آموزشی با هدف گسترش معارف اسلامی تلاش کرد. او با تاسیس دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای معلمان دینی، به ارتقای سطح تحصیلات در جامعه کمک کرد. او یکی از حامیان آموزش اسلامی مبتنی بر ارزش های اخلاقی و انسانی است.

پربیننده ترین خبرها