رسانه عبری گزارش داد:

"دکمه قرمز" مرموز پشت انفجار پیجرهای حزب‌الله

چهارشنبه 4 مهر 1403 - 11:49

رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست، جزئیات هیجان‌انگیزی را از نقش "دکمه قرمز" یا همان سلسله حملات به تجهیزات ارتباطی حزب‌الله در لبنان فاش کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه عبری‌زبان "معاریو" در گزارشی اعلام کرد که عملیات اخیر اسرائیل برای منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم(‌پیجر) در لبنان تنها گوشه کوچکی از تلاش‌های اطلاعاتی این رژیم برای نفوذ به زیرساخت‌های حزب‌الله و هدف قرار دادن آن با استفاده از فناوری‌های پیشرفته را برملا ساخت.

به گزارش معاریو، مقامات صهیونیست به روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست" اعلام کردند که این عملیات بخشی از توانمندی‌های مخرب مخفیانه‌ای، موسوم به "دکمه قرمز" است؛ دکمه‌ای که اسرائیل هر زمان بخواهد می‌تواند به شکل ویرانگری به آن نفوذ کند و از راه دور آن را منفجر کند، و این عملیات نتیجه یک دهه تلاش بوده است.

یک مقام اطلاعاتی سابق اسرائیل نیز گفته است سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم اطلاعات‌ دقیق‌شان را از نیازهای حزب‌الله و شبکه‌های لجستیکی و شرکت‌های اصلی آن توسعه داده‌اند.

این منبع مدعی شد که عملیات انفجار پیجرها شکستی استراتژیک برای حزب‌الله، و همچنین نشان‌دهنده موفقیت تلاش‌های اسرائیل برای نفوذ به شبکه‌های تدارکاتی و ارتباطی این گروه است.

به گزارش معاریو، هنوز دلیل فعال کردن دکمه قرمز در هفته گذشته مشخص نشده است، اما گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ترس اسرائیل از کشف محموله پیجر اصلاح شده وجود دارد. بر این اساس، قابلیت‌های دکمه قرمز می‌تواند در صورت لزوم فعال شود و ممکن است برای سال‌ها مخفی بماند.

معاریو اضافه می‌کند: هنوز مشخص نیست که اسرائیل محموله پیجر را زیر نظر داشته است یا آن را به طور خاص برای این منظور ساخته است، اما روزنامه "نیویورک‌تایمز" تأیید کرد که اسرائیل این دستگاه‌ها را ساخته و از شرکت‌های پوششی برای فریب حزب الله استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی به‌طور علنی مسئولیت این انفجارها را تأیید نکرده است، مقامات امنیتی معتقدند که این تجهیزات انفجاری در فلسطین اشغالی ساخته شده‌اند تا از خطرات در خاک کشورهای خارجی جلوگیری شود، با این حال، برخی از جزئیات همچنان نامشخص باقی مانده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها