تأکید اعضای شورای امنیت بر لزوم توقف حملات اسرائیل به لبنان

تأکید اعضای شورای امنیت بر لزوم توقف حملات اسرائیل به لبنان
پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 03:39

نمایندگان آمریکا، انگلیس، سوئیس، ژاپن و اکوادور در نشست شورای امنیت بر لزوم جلوگیری از جنگ تمام‌عیار بین لبنان و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

العالم-لبنان

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان آغاز شد.

نماینده ژاپن در سازمان ملل طی این نشست گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌داری و از تشدید تنش اجتناب کنند، زیرا نمی‌خواهیم شاهد فاجعه جدیدی در خاورمیانه باشیم».

شبکه «الجزیره» گزارش داد که «رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: «ما به دنبال اجتناب از جنگ گسترده‌تر بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان هستیم».

وود در ادامه ادعاهایش افزود: «ما هشدار می‌دهیم که تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس با تشدید تنش کنونی در لبنان با مشکلات بیشتری مواجه است».

در ادامه نشست شورای امنیت، نماینده اکوادور نیز تصریح کرد: «خصومت‌های اسرائیل ناقض حاکمیت لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است».

نماینده سوئیس در سازمان ملل هم گفت: «تشدید خصومت‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله خطر یک جنگ بزرگ را در پی دارد که هیچکس خواستار آن نیست».

طبق این گزارش، نماینده انگلیس نیز در این نشست اظهار داشت: «ما در آستانه پرتگاه قرار داریم و روزهای گذشته شاهد کشته‌شدن بیش از ۵۰۰ لبنانی و اعضای تیم سازمان ملل بوده‌ایم».

پربیننده ترین خبرها