356مین روز جنگ نسل کشی غزه/ ده‌ها فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در غزه شهید و زخمی شدند

356مین روز جنگ نسل کشی غزه/ ده‌ها فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در غزه شهید و زخمی شدند
پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 09:58

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری در حالی امروز (پنجشنبه) وارد 356 مین روز خود شده است که این رژیم در 24 ساعت گذشته 53 فلسطینی دیگر را با بمباران منازل و محل اسکان آوارگان به شهادت رساند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منابع پزشکی صبح امروز اعلام کردند بر اثر بمباران خانه‌ای در شرق خان یونس در جنوب باریکه غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، 5 فلسطینی از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر پایگاه خبری الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که اشغالگران رژیم صهیونیستی 88 پیکر شهید فلسطینی را که ربوده بودند،بدون ارائه‌ی اطلاعات هویتی و نظارت یک نهاد بین المللی یا محلی، به باریکه غزه بازگردانده اند که از سوی دفتر رسانه‌ای دولت غزه اقدام «غیر انسانی و جنایتکارانه» خوانده شد؛ همچنین وزارت بهداشت فلسطین از دریافت این اجساد تا تکمیل اطلاعات هویتی آنها، خود داری کرده است.

این رسانه به نقل از نیروهای سازمان دفاع مدنی فلسطینیان نیز گزارش داده است که در 24 ساعت گذشته، دست کم 53 فلسطینی در باریکه غزه، در حملات نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به خانه‌ها و پناه‌گاهای آنان، شهید شده‌اند.

گفتنی است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در مورد وضعیت غزه، گفته است که جامعه‌ی بین المللی باید برای آتش بس فوری و آغاز روند حرکت به سوی تشکیل دو دولت مجزا بسیج شود.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی را 41 هزار و 495 تن شهید و 96 هزار و 6 تن مجروح اعلام کرد.
گزارش لحظه به لحظه از 356مین روز جنایات رژیم اشغالگر در غزه و کرانه باختری:

14:52 |وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان بمباران هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه از سحرگاه امروز تاکنون 13 فلسطینی شهید شده اند

14:20 |اشغالگران رژیم صهیونیستی دقایقی پیش شمال اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه را هدف آتش توپخانه قرار دادند

14:05 |دو شهید و یک زخمی بر اثر بمباران چادر آوارگان فلسطینی در غرب منطقه دیرالبلح در باریکه غزه از سوی نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی.

7:15 | عراقچی: حملات اسرائیل باید فورا متوقف شود.

وزیر امور خارجه در جریان دیدار با دیوید لامی، وزیرخارجه انگلستان، صریحا در مورد تبعات مصیبت بار تجاوز رژیم اسرائیل علیه لبنان هشدار دادم. برای جلوگیری از خطر بی‌سابقه بروز یک فاجعه تمام عیار در منطقه، حملات اسرائیلی‌ها باید فورا متوقف شود.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها