گزارش العالم: روزنامه عبری موعد آتش‌بس بین "اسرائیل" و لبنان را فاش کرد+فیلم

پنج‌شنبه 5 مهر 1403 - 14:36

آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و لبنان ظرف چند ساعت آینده اجرا می‌شود.

العالم - لبنان

بنابر گزارش خبرنگار العالم در کرانه باختری فلسطین، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی از اجرای طرح آتش‌بس بین رژیم اشغالگر و لبنان ظرف چند ساعت آینده خبر داد.
یدیعوت آحرونوت به نقل از منابع آمریکایی نوشت: دولت این کشور صبح امروز (پنج شنبه) اعلام کرد احتمال می‌رود توافق آتش‌بس ظرف چند ساعت آینده به مرحله اجرا درآید.
به نوشته این‌روزنامه آن طور که در بیانیه مشترک جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آمده است، این آتش‌بس به مدت ٢١ روز اجرا می‌شود. استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان، امارات و قطر هم به این طرح پیوسته‌اند.
مقامات دولت آمریکا گفتند ظرف این مدت، دو طرف به‌منظور دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک مذاکره خواهند کرد. آنها خاطرنشان کردند که این توافقنامه فقط در لبنان قابل اجرا نخواهد بود بلکه در این مدت تلاش خواهد شد زمان کافی برای مذاکره با جنبش حماس غزه به‌دست آید.

هر چند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتشار این خبر، اخبار منتشر شده درباره توافق آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد و از تشدید حملات به آن کشور خبر داد.
از سوی دیگر خبرنگار العالم گزارش داد که پهپاد‌هایی که از عراق به سمت ایلات در فلسطین اشغالی روانه می شوند، نقطه عطفی در روند عملیات نظامی به شمار می‌آید. حملات موشکی حزب الله به تل آویو هم بحران بزرگی را در داخل رژیم اشغالگر ایجاد کرده است.
بنابر گزارش خبرنگار العالم، رژیم صهیونیستی به چند دلیل از‌ جمله انتقاد‌های شدید از کابینه نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر خواستار آتش‌بس است علاوه بر این جبهه داخلی این رژیم نیز به این نتیجه رسیده است که جنگ طولانی مدت با حزب الله باعث مهاجرت بیش از نیمی از افراد از اسرائیل یا اسارت آنها خواهد شد.
خبرنگار العالم در پایان خاطرنشان کرد که اوضاع رفته‌رفته به سمت آتش‌بس پیش می‌رود و همین موضوع فرصت مناسبی برای حل مسائل غزه ایجاد خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها