واکنش‌ها به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

واکنش‌ها به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان
شنبه 7 مهر 1403 - 16:23

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای شهادت دبیرکل این جنبش را اعلام کرد.

العالم ـ لبنان

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود با تایید شهادت سید حسن نصرالله اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه (دیروز / 6 مهر ماه) به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت. حزب‌الله با شهید سید حسن نصرالله عهد بست که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین خطاب به مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان آمده است: رهبر ما، آقای سید همچنان با فکر، اندیشه و راه و روششان در میان ما هستند.

رژیم صهیونیستی با حملات بی‌سابقه به بیروت که از عصر دیروز (جمعه) با 10 حمله هوایی علیه ضاحیه جنوبی بیروت صورت گرفت، اعلام کرده بود که این حمله با هدف ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.

وزارت بهداشت لبنان نیز از شهادت 6 نفر و زخمی شدن 91 نفر در حملات به حومه جنوبی بیروت خبر داد.

اعلام 3 روز عزای عمومی در لبنان

در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، دولت لبنان 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در سوریه

در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید جنبش حزب الله لبنان، دمشق ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

جنبش أمل: بر عهد خود با «سید حسن نصرالله» ثابت قدم خواهیم ماند

جنبش أمل لبنان در واکنش به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان بر پایبندی به عهد خود با وی تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان «NNA»، جنبش أمل لبنان در بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را به ملت لبنان و امت‌های عربی و اسلامی تسلیت گفت. (جزئیات بیشتر)

وزیر خارجه ایران: اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد.

محمد عبدالسلام: سید حسن نصرالله به آرزوی خود رسید/ خون این شهید رژیم صهیونیستی را ریشه‌کن می‌کند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن بیان کرد که شهید «سید حسن نصرالله» پس از دهه‌ها مبارزه پیشگامانه و کم‌نظیر به آرزوی خود رسید و مدال شهادت را بر گردن آویخت.

واکنش جنبش‌های مقاومت فلسطین به شهادت سید حسن نصرالله

جنبش فتح اعلام کرد: ما سوگوار سید حسن نصرالله هستیم که در نتیجه حمله بزدلانه صهیونیست‌ها توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: ما با رهبر شهید و همه مبارزان آزاده مقاومت عهد می‌بندیم که پاسخ این جنایت صهیونیست‌ها به اندازه خود جنایت خواهد بود.

گردان‌های «شهداء الاقصی» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، شهید راه قدس را تسلیت می‌گوییم. سید نصرالله پس از فداکاری و جانفشانی‌های زیاد در راه آزادی فلسطین، قدس و مقدسات آن، به شهادت رسید. او دارای مواضع شریفی در راستای حمایت از مردم و مقاومت ما در همه جبهه‌ها و زمان‌ها بود. ما مجددا بر عهد و وفاداری خود تا زمان آزادی تاکید می‌کنیم.

جنبش آزادگان نیز اعلام کرد: شهادت سید حسن نصرالله رهبر بزرگ اسلام و ستون مستحکم محور مقاومت را تسلیت می‌گوییم. ما به یاران سید حسن نصرالله در راه قدس و مقاومت برای ادامه راه او اعتماد داریم. پاسخ و بازخواست به این گستاخی و اقدامات قلدرمآبانه اشغالگران و دولت اشغالگر و فاشیست دردناک‌تر و وحشتناک‌تر خواهد بود.

در همین رابطه، جنبش مجاهدین فلسطین نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و اعلام کرد: ما بر همبستگی و ایستادگی خود در کنار برادران مجاهد در حزب الله و مردم لبنان در سایه این فاجعه بزرگ تاکید می‌کنیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، تهدید کرد دشمن بهای جنایاتش را می‌پردازد.

سعد حريري : ترور نصرالله لبنان و منطقه را وارد مرحله جدیدی از خشونت کرد

این اقدام بزدلانه ای است که به طور کامل و جزئی از سوی ما محکوم می شود.

رئیس جمهور عراق حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق تجاوز نظامی رژیم صهیوینستی به لبنان را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور عراق افزود که حمله رژیم صهیونیستی به لبنان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.

سخنگوی گردان‌های القسام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله و همراهانش، جانفشانی‌های وی در راه قدس را ستود. (جزئيات بیشتر)

پزشکیان: شهادت شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران تاکید کرد که جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد. (جزئيات بیشتر)

مراسم عرض تسلیت شهادت سید مقاومت در تهران برگزار می‌شود

در اطلاعیه دفتر حزب‌الله لبنان در تهران در این ارتباط آمده است: مراسم عرض تسلیت شهادت حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (رضوان‌الله علیه) از تاریخ یکشنبه هشتم مهرماه به‌مدت سه روز از ساعت ٩ الی ۱۵ در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار می‌شود.

حکیم: راه مقاومت تا تحقق پیروزی با شهادت ادامه خواهد داشت

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و اعلام کرد «راه مقاومت تا تحقق پیروزی یا شهادت ادامه خواهد داشت».

کنعانی: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: راه پرافتخار سید مقاومت جناب ‎سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد. (جزئيات بیشتر)

پیام سید حسن خمینی در پی شهادت سید حسن نصرالله: راه نصرالله ادامه دارد

تولیت حرم امام خمینی (ره) با بیان اینکه راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است،گفت: اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. (جزئيات بیشتر)

با انتشار پیامی؛

ظریف: نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست می‌خورد

معاون راهبردی رئیس‌جمهور در پیامی تأکید کرد: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.(جزییات بیشتر)

در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

اجتماع مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای از برگزاری اجتماع مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در میدان فلسطین تهران خبر داد.(جزییات بیشتر)

مقتدی صدر: خداحافظ، همرزم!

دقایقی بعد از صدور بیانیه رسمی حزب‌الله لبنان درباره شهادت دبیرکل این حزب، رهبر جریان ملی شیعی عراق بیانیه‌ای صادر کرد.
"مقتدی صدر" رهبر جریان ملی شیعی عراق بیانیه‌ای به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نوشت نوشت:‌ خداحافظ ای رفیق همرزم در مسیر مقاومت.

مقتدی صدر نوشت: از خداوند می‌خواهم با سایر شهدای مقاومت در جوار پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) دیدار کند. او عزتمندانه زندگی کرد و سربلند به شهادت رسید.(جزییات بیشتر)



(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها