عراقچی: آمریکا شریک جنایت رژیم اسرائیل در ترور سید حسن نصرالله است

عراقچی: آمریکا شریک جنایت رژیم اسرائیل در ترور سید حسن نصرالله است
يکشنبه 8 مهر 1403 - 10:32

مواضع رسمی ایران در بیانیه‌ها اعلام شده است، از نظر ما آمریکا شریک این جنایت است و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند خودش را از این واقعیت جدا کند. مسلماً خون شهدای این حادثه بی‌پاسخ نخواهد بود و ما قطعاً کنار لبنان خواهیم ایستاد.

العالم - ایران

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به نیویورک در خصوص رایزنی‌های خود در جمع خبرنگاران گفت: لازم است شهادت فرمانده بزرگ مقاومت را تسلیت عرض کنم، مسلماً این شهادت ضایعه بزرگی است ولی هیچ خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد و همان‌طور که شهادت دبیرکل قبلی حزب‌الله شهید سید عباس موسوی باعث رشد بیشتر حزب‌الله و قوی‌تر شدن آن شد که از لحاظ قدرت با وضع امروز اصلاً قابل مقایسه نیست، اطمینان دارم که شهادت سید حسن نصرالله باعث قوت و قدرت بیشتر و انگیزه‌های بیشتر حزب‌الله خواهد شد.

وی افزود: با این کاری که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام داد، ابتدا در غزه و بعد در لبنان، مسلماً هیچ آینده‌ای برای او در منطقه متصور نیست، به‌هیچ‌وجه روی آرامش را نخواهند دید، این اقدامی که انجام دادند نتیجه طبیعی آن این است که زوال رژیم صهیونیستی را تسریع کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: مواضع رسمی ایران در بیانیه‌ها اعلام شده است، از نظر ما آمریکا شریک این جنایت است و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند خودش را از این واقعیت جدا کند. مسلماً خون شهدای این حادثه بی‌پاسخ نخواهد بود و ما قطعاً کنار لبنان خواهیم ایستاد.

وی همچنین گفت: من از دیروز عصر که این خبر واصل شد تلاش‌های بسیار زیادی را شروع کردم، در جلسه شورای امنیت که از قبل تنظیم شده بود برای موضوع غزه شرکت کردم و سخنرانی کردم، امروز با دبیرکل سازمان ملل و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی یک ملاقات فوری انجام دادم و خواستار این شدم که هم سازمان ملل و هم سازمان همکاری اسلامی در این خصوص ورود پیدا کنند.

عراقچی تأکید کرد: شورای امنیت ثابت کرده است که توانایی حل این مشکلات را ندارد و آمریکا جلوی هر اقدامی را گرفته است، ولی این مانع نمی‌شود که دبیرکل سازمان مساعی خودش را به‌کار نگیرد، به ایشان صراحتاً عرض کردم که باید صدای جهانی باشد و باید مساعی خودش را به‌کار گیرد و جامعه بین‌الملل را به‌سمت توقف جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم خواستیم که اجلاس فوری این سازمان در سطح سران اقدام شود، درخواست آن را ارائه کردیم و قرار شد دبیرکل مشورت‌هایی را با کشورهای عضو داشته باشند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: همه به خطر بروز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه معتقدند، همه نگرانند و اسرائیل یک تهدید بزرگ برای منطقه است، کشورهای مختلف منطقه باید بدانند که وضعیت بسیار خطیر است.

عراقچی در آخر گفت: دیدارهای دوجانبه‌ای هم داشتم که از قبل تنظیم شده بود، ولی چند ملاقات خاص با وزیر خارجه روسیه، سوریه، مصر و با تعدادی کشور اروپایی در خصوص ضرورت مقابله با این جنایات رژیم صهیونیستی داشتم.

پربیننده ترین خبرها