حمله یمن به تل آویو و ایلات با پهپادهای "یافا" و "صماد 4" + ویدیو

سه شنبه 10 مهر 1403 - 17:46

نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه از اجرای دو عملیات نظامی با پهپادی های سری "یافا" و "صماد‌‌۴" به شهرهای تل آویو و  ام الرشراش (ایلات) در فلسطین اشغالی خبر دادند.

العالم - یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای گفت: نیروی هوایی با پهپاد یافا یک هدف نظامی دشمن اسرائیلی را در منطقه اشغالی یافا هدف قرار داد. اهدافی نظامی نیز در منطقه ام الرشرش هدف چهار پهپاد از سری صماد 4 ارتش یمن قرار گرفت.

وی افزود: این دو عملیات در راستای یاری به ملت های فلسطین و لبنان و حمایت از مقاومت دلیر فلسطین و لبنان با موفقیت انجام شد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود به تمامی مجاهدان ثابت قدم فلسطین و لبنان به خاطر دفاع از امت اسلامی در مقابله با تجاوزگری رژیم اسرائیل و آمریکا و نقشه های آنها علیه کشورها و ملت های منطقه ستایش و بر ایستادن عملی در کنار ملت های فلسطین و لبنان تا بیرون راندن متجاوزان و به شکست کشاندن نقشه ها و دسیسه های توسعه طلبانه آنها تاکید کرد.

نیروهای مسلح یمن از همه ملت های عربی و اسلامی خواست تا سکوت خود را شکسته و مشارکت موثری در این نبرد سرنوشت ساز داشته باشند که در آستانه ورود به دومین سال خود است.

این اولین باری است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که با پهپادهای بسیار پیشرفته صماد 4 اهداف نظامی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. همچنین دومین باری است که نیروهای مسلح یمن منطقه اشغالی یافا (تل آویو) را با پهپاد یافا هدف قرار دادند. اولین بار این عملیات در ماه ژوئیه صورت گرفت.

عملیات بامداد امروز سه شنبه ارتش یمن باعث فرار بیش از یک میلیون و پانصد هزار صهیونیست به پناهگاه شد.

این عملیات دو روز پس از حمله تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن صورت گرفت که به شهادت پنج یمنی و زخمی شدن بیش از 50 نفر دیگر منجر شد.

حمله امروز ارتش یمن به تل آویو چهارمین حمله در نوع خود به شمار می رود. اولین حمله در 19 ماه ژوئیه بنا به اذعان مقامات صهیونیست، به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.

دومین حمله نیز در 15 سپتامبر گذشته با موشک فراصوت بالستیک "فلسطین 2" صورت گرفت.

سومین عملیات نیز در 27 سپتامبر و با حمله به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی با موشک فلسطین 2 و حمله به شهر اشغالی عسقلان با پهپاد یافا صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها