برگزاری اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)/ امیر قطر:‌ عجز و ناتوانی جامعه جهانی عامل رفتار ضدبشری اسرائیل در غزه و لبنان است

برگزاری اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)/ امیر قطر:‌ عجز و ناتوانی جامعه جهانی عامل رفتار ضدبشری اسرائیل در غزه و لبنان است
پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:32

اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا امروز صبح با حضور روسای جمهور اعضای این مجمع در قطر برگزار شد.

العالم - ایران

اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا امروز پنجشنبه با حضور روسای جمهور اعضای این مجمع در قطر آغاز شد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در این اجلاس حضور دارد و به تشریح سیاست‌های ایران پرداخت.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) گفت: ناقضان حقوق بشر باید بدانند که مقاومت درختی پربار است و بی عدالتی بی پاسخ نخواهد ماند، متجاوزان صهیونیستی مجازات خواهند شد و تا آزادی فلسطین به حمایت از مقاومت ادامه خواهیم داد (جزئیات بیشتر).

امیر قطر در اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) گفت: ما به اهمیت تلاش برای مهار تنش ها در منطقه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها معتقدیم، ما خواهان اقدام جدی برای توقف حمله به لبنان هستیم.

وی افزود:‌ اسرائیل از عجز و ناتوانی جامعه بین المللی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری بهره‌برداری می کند و فرصت را برای اجرای طرح خود در لبنان مهیا می‌بیند، دولت قطر به حمایت از مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

امیرقطر با اشاره به اینکه جهان همچنان شاهد تشدید جنگی است که توسط مسئولان صهیونیست علیه غزه به راه افتاده است،‌گفت:‌ ما بار دیگر بر مخالفت خود با حملات و عملیات نظامی اسرائیل علیه لبنان تاکید می‌کنیم.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا با ۳۳ عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی است که در سال ۲۰۰۲ با هدف توسعه همکاری های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاسیس شده است. این سازمان دارای دو بخش گفتگو و همکاری می باشد.

بخش گفتگو عمدتا شامل برگزاری اجلاس سالیانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو بوده و هدف از آن ارتقاء تعامل و مشارکت وزراء و مقامات رسمی کشورهای عضو است.

در بخش همکاری، بیست زمینه همکاری در عرصه های اقتصادی، مالی، گردشگری، فنی، فرهنگی و …. مورد تصویب قرار گرفته است و در هر بخش یکی از اعضاء به عنوان مسئول تعیین شده است. جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بخش همکاری فرهنگی را عهده دار است.

پربیننده ترین خبرها