در آستانه اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی؛

اردنی ها خطاب به رژیم صهیونیستی: سربازانت در لبنان نیز مانند غزه دفن خواهند شد

شنبه 14 مهر 1403 - 12:44

مردم اردن دیروز (جمعه) به منظور گرامی‌داشت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی (7 اکتبر / 15 مهر ماه 1402) علیه رژیم صهیونیستی و همچنین تاکید بر حمایت مطلق از مقاومت و همبستگی  با مردم فلسطین و لبنان، راهپیمایی گسترده‌ای تحت عنوان «اکتبر نویدبخش پیروزی» برگزار کردند.

العالم ـ اردن

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در اردن، شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن محکومیت کشتارجمعی رژيم صهیونیستی در غزه، بر حمایت مطلق خود از جناح های مقاومت در فلسطین، لبنان و یمن و همچنین همدلی با ملت های آنها تاکید کردند.

مراد العضایله دبیرکل حزب اقدام اسلامی در حاشیه این تظاهرات در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت:‌ امروز نتانیاهو جنگ را به لبنان کشانده تا بلکه در آنجا موفقیتی نصیبش شود که در غزه از آن محروم بود. خطاب به او می گوییم که سربازانت همانطور که در غزه دفن شدند در لبنان نیز دفن خواهند شد. تو به هیچ پیروزی دست نخواهی یافت و میلیون ها نفر در این امت آماده نبرد هستند.

او افزود: اگر رژیم صهیونیستی به حماقت خود ادامه داده و درگیری را به سوریه و اردن بکشاند، باید بداند که در اردن میلیون ها ماهر الحجازی (انجام دهنده عملیات استشهادی گذرگاه الکرامه بین اردن و کرانه باختری اشغالی که ۳ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند) در انتظار او خواهند بود. لذا به این رژیم می گوییم که کشتار را متوقف کند وگرنه با ادامه این کار به وجود خود پایان خواهد داد.

ولید الجهنی مدیر دفتر فراکسیون اصلاح در پارلمان اردن نیز گفت: از سال هفتم هجرت به خیبر تا هفتم اکتبر در غزه ارتش حضرت محمد (ص) پابرجاست و با همان شیوه به یاری خدا دشمن را به ذلت خواهد کشاند.

او افزود: پیام ما به حاکمان عرب این است که تنها راه حل مبارزه است، چیزی که حماس آن را آغاز کرد تا نشان دهد که دولت های دیگر هم اگر بخواهند می توانند انجامش دهند. پیام آن نیز روشن است. بسیاری از دولت ها برای مقابله با دشمن صهیونیستی اراده واقعی ندارند.

وائل السقا دبیرکل حزب جبهه کار اسلامی اردن نیز در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی) پشت ملت های عرب را گرم کرد و به آنها نشان داد که ملت ها پیروزند.

او افزود: از نظر سیاسی، نظامی و بسیج داخلی، دولت ها باید ابتکار عمل را برای حفاظت و دفاع از خود بدست گیرند تا از مرزهایشان دفاع کنند. زیرا رژیم صهیونیستی همانطور که اکنون لبنان را هدف قرار داده به اردن، مصر، عراق و دولت های عربی دیگر نیز حمله خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها