افشاگری واشنگتن پست در باره جزئیات شنود رژیم صهیونیستی از حزب الله و انفجار پیجر‌ها

افشاگری واشنگتن پست در باره جزئیات شنود رژیم صهیونیستی از حزب الله و انفجار پیجر‌ها
يکشنبه 15 مهر 1403 - 19:13

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست مدعی شده که به جزئیات مربوط به انفجار پیجرها و شنود رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان دست یافته است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش الجزیره، این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله ای مدعی یافتن شواهدی «غیر قابل انکار» مبنی بر اینکه موساد قصد داشت تا در سال 2023 پیجرهای حزب الله را منفجر کند؛ و اذعان داشت که این پیجرها در سرزمین های اشغالی و تحت نظارت مستقیم نیروهای موساد ساخته شده اند.
واشنگتن پست در سر مقاله ی اصلی خود نوشت که مواد منفجره با دقت بسیار بالایی در داخل پیجرها به گونه ای پنهان شده بود که حتی اگرقطعات و ابزار آلات پیجرها کاملا تفکیک می شد، کشف مواد منفجره آن حتی با تخصصی ترین دستگاه ها هم امکان پذیر نبود.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی گزارش داد که قرارداد خرید پیجرها در سال 2022 توسط یک زن دریک شرکت بازاریابی به حزب الله ارائه شده بود؛ این رسانه در ادامه به این نکته اشاره کرد که خواندن پیام ها در این مدل از پیجرها نیاز به فشار دادن دو دکمه داشت که به معنای استفاده همزمان از هر دو دست است.
یاد آور می شود که «هک» کردن دستگاه‌ پیجر بسیار دشوار است، زیرا به اینترنت متصل نیست و با استفاده از فناوری امواج رادیویی بی‌سیم روی فرکانس‌های خاص و با کدهای خاص پیام های مکتوب، و سیگنال های صوتی و نوری را دریافت وارسال می کند، که این موضوع گسترش استفاده نیروهای حزب‌الله لبنان از این وسیله الکترونیکی کوچک و قابل حمل را برای برقراری ارتباط بین اعضایش کاملا توضیح می‌دهد.

شنود رژیم صهیونیستی از بیسیم های حزب الله
اما این روزنامه در بخش دیگری از مقاله اش در رابطه با جزئیات شنود رژیم صهیونیستی از بیسیم‌های حزب الله و انفجار تجهیزات و ارتباطات رادیویی آنها به نقل از سرکردگان رژیم صهیونیستی مدعی شد که موساد از سال 2015 شروع به معرفی این کالا به بازار لبنان کرده بود؛ همچنین واشنگتن پست افزود که باتری این تجهیزات حاوی مواد منفجره و یک سیستم نظارت و شنود بر ارتباطات رادیویی بوده است.
این رسانه آمریکایی با کشف سندی محرمانه اذعان کرد که نظامیان رژیم اسراییل به مدت 9 سال از ارتباطات رادیویی حزب‌الله استراق سمع کرده‌اند و گزینه تبدیل این تجهیزات رادیویی را به بمب های انفجاری نزد خود محفوظ نگاه داشتند.
شایان ذکر است که در 17 سپتامبر 2024 (27 شهریور ماه) سال جاری، حزب‌الله اعلام کرد که صدها تن از شهروندان لبنانی و تعدادی از نیروهایش پس از انفجار دستگاه‌های پیجر که با خود حمل می‌کردند، به شدت مجروح شدند و رژیم صهیونیستی را عامل این بمب‌گذاری‌ها معرفی کرد.
این بمب‌گذاری‌ و انفجارها در بسیاری از مناطق لبنان از جمله حومه جنوبی بیروت و شهرهای بقاع، نبطیه، حوش، بنت جبیل، صور، طرابلس، بعلبک و غیره رخ داد.

پربیننده ترین خبرها