نبیه بری: آمریکا اراده‌ای به برقراری آتش‌بس در لبنان ندارد

نبیه بری: آمریکا اراده‌ای به برقراری آتش‌بس در لبنان ندارد
دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:03

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به خلأ پرنشدنی "سید حسن نصرالله" در عرصه تحولات این کشور، تاکید کرد آمریکا برای برقراری آتش‌بس 21 روزه در لبنان جدیت و اراده لازم را ندارد.

العالم - لبنان

"نبیه بری" رئیس مجلس نمایندگان لبنان اعلام کرد واشنگتن برای اجرای فراخوان مشترک آمریکایی، فرانسوی، اروپایی و عربی به منظور برقراری آتش بس ۲۱ روزه، تلاش و کاری انجام نمی‌دهد.

نبیه بری در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه لبنانی "الجمهوریه" تاکید کرد: ما به فراخوان آتش‌بس ۲۱ روزه با هدف دستیابی به توافق نهایی و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند هستیم و معتقدیم این بیانیه بین‌المللی مبنای معتبری برای پایان دادن به تجاوزات متمادی اسرائیل علیه لبنان است.

وی تصریح کرد: پاریس و لندن به این بیانیه و فراخوان متعهد و پایبند هستند اما واشنگتن، به ظاهر با آن همراه است ولی در اصل هیچ کاری برای اجرای آن انجام نمی‌دهد و در این خصوص به اسرائیل فشار جدی وارد نمی‌کند تا به این فراخوان پایبند باشد و حملات خود را متوقف کند.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان با اشاره به بی‌قید و‌ بندی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این شخص نتانیاهو است که به آمریکا فشار وارد می‌کند و نه برعکس، ضمن اینکه او از فرصت پیش‌آمده برای انتخابات ریاست‌جمهوری، که در آن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای جلب رضایت اسرائیل با هم رقابت می‌کنند، به شکل کامل بهره‌برداری می‌کند و دست بر گلوی دولت این کشور گذاشته است.

نبیه بری با اشاره به اینکه موضوع آوارگان در این مرحله مهم‌ترین هم و غم اوست، افزود: ما چاره‌ای جز این گزینه و دنبال کردن همزمان تلاش‌ها در دو مسیر پیش رو نداریم به طوری که باید به مقاومت خود برای جلوگیری از اشغال سرزمین‌مان توسط دشمن ادامه دهیم و از سوی دیگر تلاش‌های دیپلماتیک را برای اجرای طرح بین‌المللی مورد توافق، دنبال کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان در پاسخ به پرسشی درباره شهادت و خلأ سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: من هنوز توانایی صحبت درباره این موضوع را ندارم. من و سید ۳۳ سال رفیق راه بودیم و اکنون کمرم شکسته شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تضعیف دوگانه شیعی با شهادت نصرالله گفت: تا آنجایی که به من مربوط است به لطف خدا در سلامت به سر می‌برم اما درباره سید حسن نصر الله نیز باید بگویم او به آرزویش یعنی شهادت رسید و این بزرگترین پیروزی برای اوست.

پربیننده ترین خبرها