پنتاگون: سفر گالانت به آمریکا لغو شد

پنتاگون: سفر گالانت به آمریکا لغو شد
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 01:30

سابرینا سینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری اعلام کرد که سفر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ایالات متحده که برای چهارشنبه برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق افتاده است.

العالم - آمریکا

سخنگوی پنتاگون در این نشست خبری گفت: سفر گالانت به آمریکا به طور ناگهانی و بدون تعیین یک تاریخ مشخص برای دیدار بعدی از سوی تل آویو به تعویق افتاده است.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ما با دفتر گالانت همکاری خواهیم کرد و اگر سفر وی به تاریخ دیگری موکول شود مطمئن هستم که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از میزبانی مجدد او در پنتاگون خوشحال خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش تر از گالانت وزیر جنگ این رژیم خواست تا سفر خود به واشنگتن را به تاخیر اندازد.

نتانیاهو به گالانت اعلام کرد که سفر او به واشنگتن فقط پس از موافقت کابینه و گفت وگوی تلفنی او با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌تواند انجام شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سفر گالانت به واشنگتن انجام نخواهد شد.

این شبکه از درخواست نتانیاهو برای به تعویق افتادن این سفر خبر داد.

«پت رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز ۹ اکتبر (۱۸ مهر) برای دیدار و گفت وگو با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده به آمریکا سفر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها