انتشار کتابی تازه از محرمانه‌های رئيس‌جمهور آمریکا؛ بایدن، نتانیاهو را "حرامزده لعنتی" خوانده است

انتشار کتابی تازه از محرمانه‌های رئيس‌جمهور آمریکا؛ بایدن، نتانیاهو را
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 07:45

بایدن در بهار ۲۰۲۴ در بحبوبه شدت گرفتن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به‌طور خصوصی درباره نخست‌وزیر این رژیم به یکی از همکارانش گفت: "آن حرام‌زاده، نتانیاهو، او آدم بدی‌ست. او آدم بد لعنتی‌ای است!"

العالم- آمریکا

بر اساس کتاب "باب وودوارد" روزنامه نگار آمریکایی، "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده، پس از ورود نیروهای ارتش اشغالگر به رفح، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژيم را یک "دروغگوی حرامزاده" خطاب کرده است.

بخش‌هایی از این کتاب با عنوان "جنگ"، که قرار است به زودی منتشر شود از سوی "سی‌ان‌ان" منتشر شده و بر اساس آن رئيس‌جمهور آمریکا پس از حمله هوایی اسرائيل و هدف قرار دادن یک فرمانده ارشد حزب‌الله سر بنیامین نتانیاهو فریاد کشیده است.

در بخش دیگری از این کتاب، بایدن در ماه آوریل در یک تماس تلفنی از نتانیاهو پرسیده که راهبرد او برای جنگ در غزه چیست و او هم در پاسخ گفته است که نظامیان اسرائیلی باید به شهر رفح در مرز مصر بروند تا آخرین پایگاه حماس را نابود کنند.

این پاسخ نتانیاهو خشم بایدن را به همراه داشته و با عصبانیت به او گفته است: "بی‌بی تو هیچ راهبردی نداری."

نیروهای صهیونیست در ماه مه وارد رفح شدند و تعداد شهدا در میان غیرنظامیان فلسطینی به شکل قابل توجهی افزایش یافت. این شرایط حتی خشم مصر را هم به همراه داشت و این کشور نسبت به طغیان این شرایط ابراز نگرانی کرده بود.

باب وودوارد در بخش دیگری از کتاب خود نوشته است که جو بایدن پس از ورود نظامیان اسرائيلی به رفح بایدن درباره نتانیاهو گفته است: "او یک دروغگوی حرامزاده است. او آدمی بدی است یک آدم لعنتی است."

پیشتر پایگاه خبری تحلیلی "پولیتیکو" هم گزارش داده بود که جو بایدن از آن عبارت درباره بنیامین نتانیاهو استفاده کرده اما کاخ سفید به سرعت چنین روایتی را تکذیب کرده بود.

بخش دیگری از این کتاب به ترور "فواد شکر" فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله مربوط می‌شود. نویسنده در این بخش می‌نویسد که جو بایدن در گفت‌وگوی خود با نتانیاهو، با فریاد خطاب به او چنین گفته است: "بی‌بی لعنتی، با این اقدامات تصور جهانی از تو و دولتت به طور فزاینده‌ای این است که شما بازیگری سرکش هستید؟"

انتشار قضاوت بایدن درباره نتانیاهو در کتاب وودوارد در حالی است که دولت بایدن در یک سال اخیر کاملاً از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان پشتیبانی کرده و دائماً مقامات سیا و پنتاگون برای افزایش حمایت‌ها از ماشین نظام رژیم به تل‌آویو سفر کرده‌اند. بسیاری از بمب‌هایی که در غزه و لبنان برای جنایت استفاده شده آمریکایی است. دولت آمریکا همچنین تأمین اطلاعاتی و پدافندی رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفته است.

پربیننده ترین خبرها