پس از پایان سفر دو روزه به ترکمنستان:

رئیس‌جمهور: توافقات مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است

رئیس‌جمهور: توافقات مهم در زمینه گاز، راه و برق با کشورهای همسایه در حال نهایی شدن است
جمعه 20 مهر 1403 - 18:46

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان این که در سفر به ترکمنستان گفت وگوهای مفصلی داشتیم، گفت: در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.

العالم - ایران

"مسعود پزشکیان" عصر جمعه در بدو ورود به تهران در سخنانی گفت: این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای داشت و با حضور رؤسای جمهور کشورهای مختلف، گفت وگوهای مهمی صورت گرفت.

رئیس جمهور با بیان این که در سفر به ترکمنستان با روسای جمهور ۴ کشور دیدار داشتیم، گفت: با رهبر ترکمنستان درباره توافقاتی که داشتیم صحبت کردیم، همچنین در این مذاکرات درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.

وی با اشاره به گفت وگوی خود با رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: گفت وگوی یک‌ساعته با رئیس جمهور روسیه به بررسی توافقات موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی، قطار، آب‌شیرین‌کن‌ها و پتروشیمی اختصاص داشت، همچنین درباره نقش روسیه در تحولات منطقه و لزوم واکنش جدی‌تر به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان صحبت شد.

رئیس جمهور ادامه داد: توافق شد که کشورهای همسایه کارگروه‌های خود را با مسئولان ایرانی تشکیل دهند تا ارتباطات منطقه‌ای افزایش یابد به ویژه با توجه به همسایگی ایران با ۱۶ کشور، این توسعه همکاری‌ها می‌تواند فشار تحریم‌ها را کاهش دهد.

پزشکیان گفت: اگر استان‌های مرزی ما بتوانند ارتباطاتشان را با کشورهای همسایه برقرار کنند می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم، همچنین اگر بتوانیم این روند را توسعه دهیم، مشکلاتی که در ارتباط با تحریم‌ها برای ما ایجاد شده به‌شدت کاهش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها