توهم "اسرائیل بزرگ" و تهدید آیت الله سیستانی در عراق

توهم
شنبه 21 مهر 1403 - 09:49

انتشار عکس آیت الله سید علی سیستانی عالم بزرگ جهان اسلام در عراق، در فهرست ترور رژیم صهیونیستی توسط کانال 14 تلوزیون این رژیم، بی دلیل نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

نشریه الکترونیکی رای الیوم که در لندن به روز رسانی می شود، با انتشار مقاله ای محسن القزوینی نویسنده عراقی، به واکاوی اهداف رژیم صهیونیستی از تهدید آیت الله سیستانی پرداخته و خاطرنشان کرده است که گذشته از اهداف آنی این اقدام که گویای ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از روزی است که آیت الله سیستانی از سلاح قدرتمند فتوای جهاد علیه این رژیم استفاده کند، انتشار چنین عکسی آنهم توسط کانالی - که نزدیک حزب لیکود و نتانیاهو و از طرفداران سیاست نسل کشی اوست -، بیانگر مطامع رژیم صهیونیستی در عراق است؛ نتانیاهو مدتها پیش در سخنان خود به پیشگویی باب اشعیاء در تورات اشاره کرده بود. در این باب از تورات (کتاب آسمانی که مورد تحریف قرار گرفته است) به موضوع اسارت یهودیان توسط آشوریان و انتقال آنها به بابل و آغاز دوره اسارات بابلی پرداخته شده است.

تردیدی نیست که مطامع رژیم صهیونیستی درباره ایجاد "اسرائیل بزرگ" هیچگاه کمرنگ نشده است و چشم طمع این رژیم همواره به عراق بوده و هست؛ "تئودور هرتسل"، بنیانگذار جنبش صهیونیسم، از وقتی که در صدد یافتن جایی برای اسکان دائم یهودیان، تلاش های اولیه خود را با مذاکره با سلطان عبد المجید دوم آغاز کرد. عراق یکی از گزینه های پیشنهادی سلطان عثمانی به هرتسل بود. هرتسل در نامه ای برای روچیلد، حامی مالی جنبش صهیونیسم درتاریخ 12 ژوییه 1902 فاش کرد که سلطان عثمانی، عراق را برای اسکان یهودیان پیشنهاد کرده است.

با آغاز مهاجرت یهودیان به فلسطین، سازمان های صهیونیستی اروپایی پیشنهاد کردند که گروهی از کشاورزان یهودی را که از اروپای شرقی مهاجرت کرده بودند، با توجه به اراضی حاصلخیز ومساعد عراق برای کشاورزی، به این کشور بفرستند.

در سال 2003، رژیم صهیونیستی در راستای چشم طمع به خاک عراق، یهودیان عراقی را تشویق کرد که به بهانه بازپس گیری املاک یهودی و زیارت قبور یهودیان در شمال و جنوب عراق، به این کشور بازگردند. مایکل کالینز پایپر، کارشناس و اندیشمند آمریکایی در همان سال با افشای این موضوع اذعان کرد که طرح حمله به عراق در سال 2003 بی ربط به طرح تشکیل اسرائیل بزرگ نبوده است.

طبق نقشه های این رژیم، مناطقی که آرامگاه های مقدس یهودی در عراق را در خود جای داده است، در محدوده "اسرائیل بزرگ" قرار می گیرند. این مناطق عبارتند از القوش، که آرامگاه ناحوم در موصل را در خود جای داده است و الکفل در استان بابل در منطقه العزیر و استان کرکوک که آرامگاه دانیال نبی را در خود جای داده است.

ذهن خیال پرداز صهیونیستها می گوید هر جایی که این قبیل آرامگاه ها وجود داشته باشند، به معنی وجود یهودیان در آن مناطق است در حالی که این ادعا، یک ادعای باطل است و همه شواهد و مطالعات تاریخی آنها را رد کرده است. طبق اسناد تاریخی، این مناطق در طول تاریخ، پیروان همه ادیان و مذاهب گوناگون از جمله مسیحیان و مسلمانان را در خود جای داده است. به عنوان مثال همین منطقه القوش، امروزه یک منطقه مسیحی نشین و پر از کلیساست. اما رژیم صهیونیستی همواره به دنبال بهانه ای برای توجیه مطامع توسعه طلبانه خود برای اشغال اراضی و شهرک سازی است. این رژیم در حال حاضر همین کار را در کرانه باختری انجام می دهد و سپس به سراغ غزه و جنوب لبنان خواهد رفت. رژیم صهیونیستی، نقشه های خود را برای شهرک سازی در جنوب لبنان آماده کرده است هر چند تا کنون نتوانسته است جای پایی در این منطقه به دست آورد و تمام نقشه هایش با ضربات و حملات مقاومت اسلامی لبنان به باد رفته است.

این رژیم پیوسته در حال برنامه ریزی برای آینده است؛ آنها اهداف خود را در زمان های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف می کنند و خود را رفته رفته برای آینده آماده می کنند. ما باید بدانیم که دشمن مان در آینده چه نقشه ای برای مصر و اردن و عربستان و عراق تدارک دیده است؛ این کشورها بخشی از مطامع رژیم صهیونیستی برای ایجاد "اسرائیل بزرگ" هستند و این رژیم به هر شکل و شگردی از جمله سازش و مذاکره و گاه جنگ به دنبال اجرای نقشه های خود است.

پربیننده ترین خبرها