واکنش حماس به قطع روابط نیکاراگوئه با رژیم صهیونیستی

واکنش حماس به قطع روابط نیکاراگوئه با رژیم صهیونیستی
شنبه 21 مهر 1403 - 16:50

جنبش مقاومت اسلامی حماس از اقدام نیکاراگوئه به قطع روابط با رژیم صهیونیستی به سبب ادامه نسل کشی وحشیانه در غزه و لبنان استقبال کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، جنبش حماس با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما این اقدام را گامی شجاعانه در مسیر انزوای این رژیم فاشیستی، جرم انگاری رفتار آن و افشای نقض گسترده قوانین بین المللی و هنجارهای بشردوستانه که با پوشش سیاسی و نظامی واشنگتن و بعضی از قدرت های غربی انجام می شود، می دانیم.

حماس با تقدیر از اقدام نیکاراگوئه در قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی که در واکنش به ادامه حملات نسل کشی این رژیم علیه مردم غزه و گسترش تجاوزگری آن به لبنان انجام شد، افزود: ما برای انجام تعهدات اخلاقی و سیاسی جمهوری نیکاراگوئه در قبال مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها ارزش قائلیم و از همه کشورهای جهان می خواهیم که موضع روشنی در قبال این عربده کشی و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و منطقه اعلام کنند.

حماس همچنین از کشورهای جهان خواست برای تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی و محاکمه رهبران آن که مرتکب جنایت جنگی شده اند و حمایت از مردم فلسطین و تلاش آنها برای پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل و تعیین سرنوشت خویش و ایجاد کشور مستقل فلسطینی، تلاش کنند.

دولت نیکاراگوئه بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کرده است.

پربیننده ترین خبرها