"شروط" ارتش اشغالگر برای توافق آتش بس با لبنان چیست؟

دوشنبه 23 مهر 1403 - 18:41

کانال ۱۲ عبری اعلام کرد که ارتش رژیم صهونیستی "شروطی" را که می‌توان با آن به توافق آتش‌بس با لبنان دست یافت به کابینه ارائه کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد طبق این شروط، نه تنها حزب الله بایستی خلع سلاح شود بلکه نباید دوباره قدرت بگیرد.

کانال ۱۲ عبری اظهار داشت که یکی از این شروط اجرای قطنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان جنگ ژوئیه 2006 است که به موجب آن، آنچه "شبه نظامیان" لبنان خوانده باید خلع سلاح شوند.

شرط دیگری که ارتش رژیم صهیونیستی تعیین کرده، نظارت بین‌المللی به‌خصوص در مرزهای سوریه و لبنان است تا به زعم خود، مانع از انتقال اسلحه از ایران به لبنان شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین خواستار کنترل اطلاعاتی و نیز کنترل آتش‌بس در سرتاسر لبنان به‌خصوص در طول مرزهای سوریه-لبنان و همچنین روستاهای جنوب لبنان شده است.

چهارمین شرط وقیحانه ارتش رژیم صهیونیستی برای توافق با لبنان، فراهم کردن امکان تهاجم زمینی به اراضی لبنان یا عملیات نظامی محدود در آینده حتی پس از پایان جنگ است.

ارتش رژیم صهیونیستی هدف از تهاجم زمینی کنونی به لبنان را "ریشه‌کن کردن قدرت تهاجمی حزب الله" به شمال اراضی اشغالی عنوان کرده است. کانال ۱۲ عبری ادعا کرده که ارتش رژیم متوجه نیست که زمان محدود است و باید هرگونه تلاش از سوی حزب‌الله برای بازیابی قدرتش دفع شود.

گفتنی است که روز سه شنبه دهم مهر ماه، رژیم صهیونیستی رسما تهاجم زمینی به لبنان را آغاز کرد.

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، بمباران منازل مسکونی و کشتار غیر نظامیان در حالی امروز (دوشنبه) وارد بیست و دومین روز خود شده است که حزب الله لبنان در پاسخ به جنایتگری اشغالگران صهیونیست دیشب و بامداد امروز حیفا را زیر حملات گسترده پهپادی و موشکی خود گرفت.

پربیننده ترین خبرها