وزیر خارجه آمریکا: اکنون زمان آتش‌بس در غزه است!

وزیر خارجه آمریکا: اکنون زمان آتش‌بس در غزه است!
چهارشنبه 25 مهر 1403 - 01:07

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا همزمان با تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از سوی رژیم اسرائیل و حمایت همه جانبه واشنگتن از این رژیم، در گفت و گو با همتای اردنی خود مدعی شد: اکنون زمان آتش بس در غزه است.

العالم - آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز با ایمن صفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن در مورد تحولات منطقه گفت و گو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن بر نیاز به یک قطعنامه دیپلماتیک در لبنان برای اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد و به غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی اجازه دهد سالم به خانه بازگردند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، بلینکن از عبدالله دوم پادشاه اردن و سخاوت مردم این کشور در ارائه کمک های بشردوستانه فوری به غزه و لبنان قدردانی و بر لزوم اطمینان از ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه تاکید و از افزایش بی ثباتی در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: بلینکن بر تعهد قاطع آمریکا به حفظ وضعیت تاریخی موجود در اماکن مقدس در بیت المقدس تاکید کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این گفتگو تاکید کرد: «زمان دستیابی به یک توافق آتش‌بس برای غزه است که گروگان‌ها را آزاد کند، درد و رنج مردم فلسطین و اسرائیل را کاهش دهد و در نهایت به جنگ پایان دهد، فرارسیده است.»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت. رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش بس سر باز می زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها