حزب الله: جنگ را متوقف کنید وگرنه تمام اسرائیل زیر آتش خواهد رفت

حزب الله: جنگ را متوقف کنید وگرنه تمام اسرائیل زیر آتش خواهد رفت
چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:50

هدف بنیامین نتانیاهو از جنگ علیه لبنان، ایجاد یک خاورمیانه جدید است که این امر خطری بزرگ برای لبنان و منطقه به شمار می‌رود.

العالم - لبنان

نشریه لبنانی الاخبار با انتشار مطلبی به تحلیل سخنان دیروز (سه شنبه) شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و در سومین حضور خود از زمان آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل به لبنان و شرایط کنونی جنگ رژیم صهیونیستی پرداخت و خاطرنشان کرد: هدف بنیامین نتانیاهو از جنگ علیه لبنان، ایجاد یک خاورمیانه جدید است که این امر خطری بزرگ برای لبنان و منطقه به شمار می‌رود.

این عضو ارشد حزب الله معتقد است که برای رسیدن به این هدف، دشمن به طرح سه مرحله‌ای متوسل شده است؛ هدف اول ضربه زدن به رهبران نظامی و توان نظامی حزب الله بود که علی‌رغم شهادت دبیرکل فقید حزب‌الله سید حسن نصرالله، به این مهم دست نیافت.

مرحله دوم: پایان دادن به حزب الله و هموار کردن راه برای مرحله سوم است. مرحله سوم نیز تغییر شکل لبنان به شیوه دلخواه اسرائیل و ایالات متحده است.

به گزارش الاخبار شیخ قاسم با اشاره به مقاومت مشروع حزب الله بر دفاع، نفی اشغالگری، آزادسازی سرزمینهای اشغالی، بر استواری مقاومت و حمایت مردمی از آن و شکست این طرح تاکید و خاطرنشان کرد: ما افسار دشمن را در دست خواهیم گرفت و آن را سرجایش خواهیم نشاند. وی ضمن ترسیم چارچوب کلی مقاومت، توضیح داد که حزب الله حق دارد هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد زیرا دشمن تمام لبنان را هدف قرار داده است. وی تاکید کرد که دیگر معادله‌ای در این زمینه وجود ندارد.

در این سخنرانی وی ضمن تجدید عهد با شهید سید حسن نصرالله، خطر اسرائيل را ناشی از ماهیت افزون‌طلبی و تهاجمی آن دانست و تاکید کرد که وجود رژیم صهیونیستی نه تنها برای فلسطین و لبنان بلکه برای تمام منطقه خطرناک خواهد بود. وی پیرامون وضعیت میدانی توضیح داد که کیفیت عملیاتهای مقاومت روز به روز بهتر، هدفگیری‌ها دقیق‌تر و برد آن بیشتر می‌شود.

حیفا عملاً به کریات شمونا دوم تبدیل شده و برخی شهرهای بزرگ اشغالی دیگر مانند صفد و تل‌آویو و حومه‌شان به طور فزایندهای موشک‌باران می‌شود. عضو ارشد حزب لله همچنین تاکید کرد که رژیم اسرائیل باید جنگ را متوقف کند وگرنه به طور کامل زیر آتش خواهد بود.

این درحالی است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، چارچوب توقف جنگ با لبنان را اعلام و خاطرنشان کرد که اسرائیل "مخالف آتش بس یکجانبه ای است که واقعیت امنیتی در لبنان را تغییر نمی دهد."

رژیم صهیونیستی می خواهد از طریق این طرح، هژمونی امنیتی خود را بر لبنان تحمیل و به اصطلاح حزب الله را از معادله نظامی و سیاسی خارج کند و می خواهد شرایطی ایجاد کند که به زعم خود اطمینان حاصل شود که حزب‌الله دوباره خود را مسلح نخواهد کرد.

واقعیت میدانی
اما به رغم توهمات رژیم صهیونیستی، در میدان عمل عملیات روزانه مقاومت نشان دهنده بهبود کیفیت اهداف و قابلیت های مورد استفاده برای حمله به دشمن و همچنین ثبات اتاق عملیات مقاومت در تصمیم گیری برای گسترش دامنه هدف گیری به دشمن به ویژه در حیفا است. این شهر نیز هم اکنون زیر حملات حزب الله است و از این نظر عملاً همانند کریات شمونا و برخی شهرهای بزرگ دیگر مانند صفد و تل آویو شده است که به طور فزاینده ای توسط موشک های مقاومت هدف قرار می گیرند.
از مجموع عملیات دیروز حزب الله می توان نتیجه گرفت که مقاومتی که شیخ نعیم قاسم اعلام کرد که از مرحله حمایت از مقاومت در غزه فراتر رفته است، اکنون این عملیات به مرحله مقابله با جنگ تجاوزکارانه رژیم اسرائیل به لبنان و گسترش برد جغرافیایی موشک ها در داخل فلسطین اشغالی رسیده است.

پربیننده ترین خبرها